Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?
Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.
Jeg tror ikke det har noe med festen å gjøre. Jeg tror det dreier seg om at man tror og tenker at slike ting deler man i et vennskap eller med nær familie. I hvert fall forteller om det på forhånd.

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.
Jammen, det er jo helt utrolig at enkelte ikke klarer å være glad på andres vegne. De kan i allefall late som.
Jeg tror ikke det handler om ikke å være glad på andres vegne, men om et ønske om å få være med å dele gleden.
For min egen del må jeg bare innrømme at jeg ville blitt meget skuffet om min kjære lillesøster hadde giftet seg uten å fortelle meg om det. Hun hadde ikke trengt å invitere meg på noen fest, men selve vielsen ville jeg gjerne ha hatt med meg. Det ville betydd utrolig mye for meg. Det er ikke det samme som at jeg ikke ville gledet meg på hennes vegne, men jeg ville vært skuffet over å ikke få lov å være vitne til en så stor hendelse i livet hennes. Vi står hverandre nært, så det ville forundret meg meget om så skjedde.
Om det hadde vært noen andre jeg kjenner ville jeg ikke reagert, kun med lillesøster.