Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

På lat

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 14:41   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

På lat

Tenkte først å legge dette under flisespikkeforumet, men det er egentlig ikke flisespikk, det er bare et spørsmål (men bare flytt det hvis dere vil). Jeg har lært et nytt uttrykk av min niese! Hun er fem år, og noen ganger gjør hun ting "på ekte", og noen ganger gjør hun det "på lat" (altså hun later som, som jeg ville sagt det). Er dette dialekt (Hamar), er det barnespråk (noe hun vil slutte å si når hun blir større), er det et nytt uttrykk i språket, eller er det et etablert uttrykk som jeg bare ikke har kjent til før nå? I hennes barnehage er det i allefall helt vanlig.

Later dere som, eller gjør dere ting på lat? Enn barna deres? Jeg synes det er fascinerende når det dukker opp nye måter å si ting på. Dette må jo være en av de bedre .

(Jeg har jo også nylig lært at det finnes et verb som heter "å perle" (ikke svette som perler seg altså, men å lage ting med perler). Visste ikke det heller før den andre niesa mi begynte i barnehage).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.