Spooky
Storebror fikk en gang i tiden en grønn lekebil - "Ramon," fra filmen "Biler." Denne bilen ble flittig lekt med, og den ble med på ferie i fjor sommer til Odense, sammen med alle de andre bilene hans. Dessverre forsvant Ramon og ble ikke med hjem... Ikke snakk om at vi fant den igjen.
Vel, Ramon var og ble borte. Han var savnet en stund, men ble etterhvert glemt, jeg mener, Storebror har tross alt en hel bilpark å ta av. Og disse bilene er blitt kjærlig og brutalt lekt med, de har fått bulker og riper i lakken. I dag morges hadde Storebror flyttet hele bilparken opp i senga vår, og lå og lekte så fornøyd mellom mamma og pappa. Men alt tar jo slutt en gang, og snart var vi sultne og sto opp for å spise frokost. Først måtte det dog ryddes opp litt.
For å være litt grei tuslet jeg ned i stua, hvor kassa til lekebilene befant seg. Det var bare et par små biler igjen i bunn av lekekassa...
Den ene av de gjenværende bilene sto der, midt i kassa... Grønn, blank i lakken - den formelig strålte mot meg...
Etter snart et års fravær, uten å ha gitt lyd i fra seg...
Jepp, Ramon er kommet hjem!
Hvor spooky er egentlig det?