Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trenger hjelp! Jeg er blitt bedt om å lese i en vielse ...

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-08, 00:23   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Utrop

Trenger hjelp! Jeg er blitt bedt om å lese i en vielse ...

... og har i den forbindelse trålet alt jeg har av lyrikk (noen hyllemeter) i forsøket på å finne noe egnet.

Vielsen er i Human Etisk-regi og brudgommen er engelsktalende (bruden er norsk) så det er ønskelig med et dikt hvis orginalspråk er engelsk og at det så er oversatt til norsk slik at alle gjestene forstår hva som leses. Jeg ønsker noe med kjent forfatter, altså ikke noe slik likøraktig (søtt, klisset og kvalmende) som dukker opp hist og her i forumsammenhenger uten forfatter. Det bør heller ikke ha et erotisk tilsnitt.

Det eneste jeg har funnet er ikke lyrikk, det er fra Profeten og jeg synes det er "litt oppbrukt". Det er et dikt at Mehren jeg synes er flott, men det er for kort og jeg jeg må i så fall selv jobbe frem en oversettelse som beholder "klangen" og stemingen i diktet. Så det ender jeg vel opp med å bruke i gratulasjonskortet.

Er det noen her som kan hjelpe meg med et passende dikt eller en tekst?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.