Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-26, 15:29   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Jeg tror foreldre har stor påvirkningskraft og kan øke sannsynligheten for at det går bra med barna. Men jeg har sett flere tilfeller gjennom jobb med foreldre som har flere barn og hvor ett av barna strever enormt med «moral» og oppførsel allerede fra tidlig alder mens resten suser gjennom livet trygg, omtenksom og veltilpasset.

Når jeg så har lest forskning som sier at foreldre har liten innvirkning på selve personligheten til barn, så tror jeg (tror altså) at noen barn er svært mye vanskeligere å innpode god moral i. Gener og kjemi og grunnleggende personlighetstrekk rett og slett. Akkurat som løvetannbarn kan klare seg i de verste omgivelser, så tror jeg barn med de aller beste forutsetninger i livet kan falle ut i både rusmisbruk og voldsstatistikk.

Når det gjelder Marius Høiby tror jeg både gener og personlighetstrekk er utfordrende, og så har det ikk hjulpet å fore ham med penger tror jeg. Men det er det lett å si i etterkant, og jeg tror MM og HM har gjort så godt de kan i en svært vanskelig situasjon.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.