Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ulrikke Brandstorp vs. NRK

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-25, 12:49   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRK

Jeg har ikke fulgt med på UB, så jeg kjenner bare saken fra den mediedekningen den har hatt nå. Det viktigste for meg, er at det er et reelt problem for kvinner, spesielt i mediebransjen, at det jevnlig får ganske kjipe konsekvenser å få barn. Det samme gjelder ikke for menn. Og det er en problemstilling arbeidsgivere må ta inn over seg. Kanskje det var riktig av NRK å bytte henne ut med vikaren, fordi vikaren viste seg å være en bedre programleder. Men sånn det ser ut nå, så ser det ut som diskriminering på grunn av fødsel. Og det er ugreit.

Jeg tror også en del diskriminering skjer helt ubevisst fordi gravide kvinner og helt ferske mødre gjerne leverer på et litt lavere nivå enn de har gjort før graviditet og fødsel, og da er det lett å se bort fra dem. Selv om årsaken nettopp er at de har fått barn. Hvis samfunnet ønsker seg barn, så må det også legge til rette for at leveransen i en periode ikke blir den samme som om man ikke hadde hatt barn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.