Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-23, 11:47   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det ikke bare å la dem droppe det da? Hvis du ikke ønsker deg noe er det vel også greit å ikke få noe.

At jeg ikke ønsker meg noe spesielt, eller ikke ønsker å fortelle folk hva de skal kjøpe til meg, er absolutt ikke det samme som at jeg ikke vil ha gaver altså. Jeg elsker å få gaver. Jeg vil bare slippe å tenke dem ut selv.

Problemet er dessuten at det er tomme trusler, så det ender uansett med mye masing og surmuling over manglende ønsker, og penger i en konvolutt. Greit nok det, men unødvendig, og jeg ønsker jo ikke å bidra til surmuling. Så jeg hoster jo opp ett eller annet ønske, også vet jeg hva jeg får. Ingen krise altså, det kanskje mer et hjertesukk enn gruff, et ønske om at folk hadde nok initiativ og tro på seg selv (og meg) til å ta et selvstendig valg, og finne noe de har lyst til å gi meg. De vet jo at jeg er ekstremt lite kresen og blir glad for alt, så det burde ikke være så vanskelig. Også har jeg egentlig nok med å finne gaver til andre (for det er jo mye koseligere), om jeg ikke skal måtte finne til meg selv også.

Som sagt tidligere, de aller fineste gavene jeg har fått, som jeg har satt størst pris på, har aldri stått på noen ønskeliste. Det er ting jeg ikke hadde sett før, og derfor ikke visste fantes eller at jeg hadde lyst på. Så jeg sier som Mia: "I don't want something I need. I want something I want - something pretty." Heldigvis får jeg det også da, fra min side av familien.

Sist redigert av My : 28-11-23 kl 12:36.
My er ikke aktiv  

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.