Sv: Hvor ofte spiser dere ute/har takeaway?
Hvis jeg sier en gang i måneden er nok det på den rause siden, mulig litt mindre. Som regel bestiller vi take-away som vi selv drar og henter. Jeg liker ikke Foodora på prinsipielt grunnlag og ungene vil heller spise maten hjemme enn å sitte på restaurant. Dessuten har det ene stedet vårt stempelkort med hver 10. rett gratis.
På ferie har vi oftest leilighet og lager mat selv, da pleier vi å ha en regel på at vi spiser ute en gang per dag og ungene kan bestemme om det er lunsj eller middag.
Prøver å lære dem at det er lurt å tenke på om man skal ha med matpakke, tenker det er en fin ting å ha med seg i voksenlivet. Selv har jeg et travelt liv med endel reising i jobb og prøver å huske vannflaske og matpakke så mye som mulig. Det har litt med økonomi (unødig utgift) å gjøre og litt med helse å gjøre (unngå frityr-fristelser). Men ingen regel uten unntak - i går ble det matboks m brunost på Sola flyplass og litt senere en wiener på Narvesen. Men unngikk ihvertfall wings & chips på Fly Chicken. Selv om det holdt hardt. 
|