Sv: Gruffetråden #8
Opprinnelig lagt inn av Nera, her.
Noen spesielle merker? Og ja, det er sånne tynne, hudfargede hun trenger. Vi har kjøpt svarte, tynne på Sparkjøp tidligere, og jeg tenkte i min naivitet at siden hun bruker 146/152 ellers, ville strømpebuksene fra Kappahl i samme størrelse passe, men det gjorde de tydeligvis ikke.
På en måte er det fint at ekstremt stille og introverte barn klarer å ta ut følelsene hjemme, men det er tungt når det stormer, og jeg er konstant skyteskive.
Jeg tenker at hvilke som helst i liten voksenstørrelse bør passe, særlig hvis du kjøper hold-in. Erfaring ellers er at når du kommer opp i den barnestørrelsen der, 152 og oppover, så er bukser i den minste damestørrelsen gjerne trangere enn barnestørrelsen. Bukser i barnestørrelser har aldri passet min tynne 13-åring. De har alltid måttet strammes i strikken som gjerne er inni linningen, slik at de har blitt posete rundt rumpa. 146/152 var den siste barnestørrelsen hun brukte, større enn det har ikke vært noe poeng. Etter at hun fant Levis i str 23", og minste størrelsen hos Gina Tricot, har hun for første gang i sitt liv bukser som passer. Bukser fra barneavdelingen i str 158/164 er alt for vide i livet, og kommer aldri til å passe.
Sist redigert av My : 07-06-21 kl 10:27.
|