Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?
Jeg skriver under noen sin betraktning som leder for lærere som har hatt hjemmeundervisning. Jeg kan ikke gå god for det alle lærerne har gjort, men det store flertallet har fulgt godt opp. Jeg har jobbet med lærerne og stilt krav og prøvd å følge opp, men de som fungerer middels til vanlig fungerer ikke nødvendigvis godt på hjemmeskole. Hos oss har kravet vært kontakt minimum en gang i uken på telefon. Og etter litt purring er det på plass. Elevene med iop ble fulgt tett opp av spes. ped (det vet jeg at har fungert) og tre av fire trinn jeg har ansvar for har hatt god oppfølging av elevene (men undervisning har vært utfordrende fordi ganske mange av familiene våre har begrenset tilgang til pc/iPad), hatt live på ulike medier, etter hvert møter i teams, leksehjelp på teams osv. Inneværende uke har jeg hatt den ære å dele ut iPad til alle elevene på mellomtrinnet, så elevene som før 12. mars gikk på en teknologisk dinosaurskole kommer tilbake til en mer moderne iPadskole hvor lærerne er en nesetipp foran elevene (de fikk iPad uka før).
Men ja, noen, det er definitivt forskjell i oppfølgingen. Hos oss har det store flertallet av lærere strukket seg langt, mens noen få har falt helt igjennom.
|