Sv: Netflix: The Crown
Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.
Jeg har alltid tenkt på ham som en dott, men nå har jeg fått et litt mer nyansert bilde av ham. Veldig interessant.
Jeg også. Jeg har også alltid tenkt at han var en rasistisk dott, og gjør vel egentlig det fremdeles, men jeg syns ikke han fremstilles udelt negativt her. Han er mye mer sammen med barna enn dronningen, og han prøver å bringe kongehuset up to date med resten av verden. Med tanke på rollen han får så vil jeg tro at den hadde vært ekstremt vanskelig for mange menn av hans tid og ikke minst av hans rang. I motsetning til en dronning har han ingen rolle, what so ever. Han representerer ikke, kan ikke jobbe, kan ikke uttale seg om noe som helst, jeg skjønner godt at man kan bli ganske kjip da.
Det jeg syns er mest interessant med serien er nettopp dette med rollene hvordan de skal fylle dem, hvordan de har blitt opplært til å fylle dem, mangel på opplæring, mangel på nærhet, frihet og ærlighet og det at i en så mannsdominert tid så besto hele kongehuset av kvinner. Dronningbestemoren, dronningmoren, dronningen og prinsessen.
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Eller: det er nå en grov overdrivelse: det antydes så vidt hva som foregår. Dessuten tror jeg det er en annen dør de viser. 
"get on your knees" var vel kanskje litt mer enn en antydning.