Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Why can't girls code?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-16, 08:21   #11
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Why can't girls code?

Jeg lo godt av den.

Jeg tror derimot ikke den er noe for min datter. (Som jeg riktignok tvinger til å gå på kodekurs til sommeren. Hun vil heller henge hjemme og se serier på mobilen.)

Når vi i nabolaget diskuterer fritidsaktiviteter til barna, legger jeg merke til at kodekurs og slike ting ofte dukker opp som alternativ hos gutteforeldre (selv om guttene ikke har vist et snev av kodeinteresse), mens det aldri kommer opp som tema hos jenteforeldre.
Jeg håper at hvis denne kampanjen (og andre kampanjer) kan nå noen voksne slik at de ikke setter begrensninger for sine jenter, men tilrettelegger og gir jenter tilbudet om å gå på kodekurs/kodeklubb.

Og selv om det har blitt mange damer innenfor IT de siste årene, er det fortsatt ikke heftig andel på teknisk side. Jeg synes forresten alle norske kampanjer rettet mot jenter og IT fokuserer mest på at du IKKE trenger å kode for å jobbe med IT, nesten så mye at de opprettholder "jenter-kan-ikke-kode-stempelet".

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.