Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Mer om påkledning i konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-16, 14:15   #32
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om påkledning i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Kleskode i konfirmasjon er bunad eller pen kjole (evt pen drakt.). I min omgangskrets, slekt og svigerfamilie. Det er en festdag. Man skal gjøre ære på konfirmanten.

Slik er det hos oss også, men det er på ingen måte sagt at antrekket ikke kan være drakt med bukse eller en annen pen og pyntet bukse.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

For meg er konfirmasjon bunadsanledning. Men, om man ikke har, eller ikke trives i bunad, så mener jeg at kvinner selvsagt kan være like pyntet i bukser, som i kjole. Det finnes da selskapsbukser.

Nettopp. Hos oss har de aller fleste bunad, men de som ikke har bunad pynter seg i det de liker å pynte seg i.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Veldig enig! Jeg har vokst opp med strenge regler for hva som er pent nok, men jeg støtter ene datteren min som på ingen måte føler seg vel i kjole og ikke ønsker å bruke det. Jeg har sagt at da må hun finne noe som er "pyntet" nok med bukse, topp og pene sko. Bunad er vel egentlig eneste "kjole" hun aksepterer, så den brukes 17. mai, i barnedåper osv. Hadde hun lagt ned veto mot den også, måtte vi sammen funnet ut hva som da ville vært et pent nok antrekk ved slike anledninger.

Å skulle tvinge henne til å gå i kjole er langt utenfor det jeg ønsker å gjøre som forelder.

Jeg er enig. Det er slett ikke slik at kjole=pyntet og bukse det motsatte. Det er mange kjoler jeg ikke ville brukt i en konfirmasjon og mange bukser jeg kunne gjort det med. Selv pyntet jeg med bukse i forrige 70-årslag jeg var i.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.