Sv: Hund?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Et spørsmål her som det er mange som vet: Kan man kvitte seg meg gneldring hos alle bikkjer, eller er det noen som bare "er" sånn? Naboen har fått en sånn liten chihuahua, de er visst egentlig vakthunder (?) og den ser nå på både naboens tomt, gata utenfor, og egentlig alt den kan nå over, som SITT territorie. Så den gneldrer som en gal hver gang noen passerer eller vi kommer hjem eller er i hagen eller noen går forbi på stien bak huset eller.... Og den "er" visst bare sånn? Er det umulig å oppdra bort, eller?
Klart det er mulig å trene bort, men jeg gjetter på at det er en del vanskeligere med chihuahuaer enn mer, eh, "ordentlige" hunder. (Klarte ikke dy meg. ) Og hvis eieren mener at den bare er sånn, vel, da er det eieren som må oppdras.
Jeg har hatt en del besøk på kontoret av en sånn bitteliten pincher som er klin gæren og bjeffer som en gal og biter alle den kommer over i leggen, og den også bare "var sånn". Men etter to dager hvor den bodde her på kontoret og jeg faktisk oppdro den hver gang den prøvde seg på å være en dust, så sluttet den - her inne.
|