Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sier du "Syden"?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Bruker du begrepet Syden?
Nei, aldri. Med mindre jeg fleiper eller snakker med folk som strøk i geografi på skolen. 31 22,79%
Ja, vanligvis eller alltid. Det er da et helt greit begrep. 40 29,41%
Av og til. 61 44,85%
Brokkoli! 4 2,94%
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-14, 01:00   #12
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sier du "Syden"?

Jeg bruker begrepet syden ja, men etter å ha lest denne tråden tidligere i kveld, så har jeg tenkt litt på når jeg bruker det.

Jeg kommer vel frem til at det i hovedsak brukes til typiske charterturer, og da før turen er bestemt og bestilt. Når målet er satt, så sier jeg hvilket land vi skal til.

Jeg tror også jeg bruker det når noen, uten å vise særlig stor interesse for svaret, spør hvor vi har vært i ferien. Da kan jeg godt svare syden, bare for å forenkle det hele. Men kun om det var type charter vi var på. Nå i sommer har vi ikke vært i syden, men i Spania, uansett hvem som spør.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.