Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-14, 21:49   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg er jo der at jeg ikke skjønner fusset over at man må være på arbeidsplassen sin i arbeidstida, og skjønner heller ikke helt greia med at man må kunne velge og sitte hjemme og uforstyrret for å rette og vurdere. Uforstyrret arbeidsro er vel rimelig utopisk for de fleste, å bli "forstyrret" av kollegaer/elever/kunder/studenter er vel en del av jobben i de fleste jobber? Så jeg er ikke så utpreget positivt innstilt til streiken.

Har du en jobb der du ikke har mulighet for hjemmekontor i det hele tatt, altså? Som lærer er man faktisk ganske mye på arbeidsplassen og gjør store deler av arbeidet mens man deler kontor med andre og altså blir mer eller mindre forstyrret. Greia nå er at KS vil stramme kraftig inn på de timene man faktisk har hatt mulighet for å jobbe i fred og ro. Er det så rart å skjønne at lærerne blir oppgitt over det. For meg er fleksibel arbeidstid et av de aller største godene ved jobben, viktigere enn både jobb og lang friperiode om sommeren og jeg kommer ikke til å bli i skolen et sekund lenger enn nødvendig hvis ikke streiken fører til en bedre avtale. Jeg er redd mange andre lærere tenker det samme.

rine er ikke aktiv  

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.