Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tror du at du hadde vært uten barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-13, 13:15   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor tror du at du hadde vært uten barn?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg har bare ett barn, og det krever egentlig ikke de helt store omleggingene av livet. Jeg ville bodd i leilighet fremfor rekkehus, that's for sure. Og gått oftere på kino. Ellers tror jeg ikke jeg ville jobbet mer, jeg jobber allerede ganske mye. Jeg ville heller ikke reist tøffere steder - jeg liker å ha det comfy. Jeg hadde kanskje tatt en videreutdannelse litt tidligere. Men den skal jeg forhåpentligvis begynne på til høsten allikevel, så mange års forskjell ville det ikke vært. Det eneste jeg tror er at jeg hadde hatt noen jobbår i utlandet.

Jeg er ikke enig i at et barn ikke krever store omleggingene. Jeg mener det er barn elller ikke som er avgjørende for så godt som alle valg jeg tar i livet om det så er jobb, yrke eller "hva er meningen med livet" type avgjørelser. Jobbmessig har jeg ved to andlendinger sagt nei til jobber utenlands og det utgår å søke mer "krevende" stillinger her hjemme også da det er begrenset hva jeg er villig til å invesetere i jobb i forhold til tid.

Jeg ville selvfølgelig aldri ha forandret på livet mitt i forhold til det å få barn eller ei men jeg klarer fortsatt fint se for meg at jeg ville hatt et utmerket liv uten barn, og i forhold til jobb, et definitivt mye mer "spennende" yrkesliv men det kan jeg nå alltids satse på igjen om ti år hvis jeg orker.

Sist redigert av Lisa : 09-04-13 kl 13:25.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.