Sv: Frukt i matboksen
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Har du konkrete tips til fristende matpakker? Vi har et barn som ikke spiser. Trenger tips.
Jeg gjør ikke noe superavansert av mine matpakker altså. Jeg bare prøver å sørge for at alle matpakkene inneholder variasjon, både i seg selv og i forhold til dagene før.
I dag hadde minsta to skiver med servelat og leverpostei, en miniagurk, en BabyBel-ost og et eple delt i biter. I går hadde hun en skive, ett knekkebrød, en yoghurt og en mini-agurk. Dagen før det var det vel to halve kjøttkaker, et oppdelt eple, ost i biter, agurk-skiver og oliven.
Minsta elsker agurk, så det er det nesten alltid i matpakken. Eldste gumler tomat, så det får hun ofte. Ellers synes begge ungene det er stas med mat som er delt i biter og som ligger i ulike rom. Jeg har en stabel med små bokser fra Nille, som koster nær ikke noe, og som jeg legger de ulike mattypene i. I tillegg har jeg et par fine bento-boks-aktige matbokser som jeg fant på Prix her om dagen, som består av tre adskilte rom med et felles lokk på. Jeg har også en genial mattermos i barnestørrelse, som brukes til suppe og middagsrester som skal være varme.
Jeg har ofte øynene åpne for småmat, når jeg er på butikken, som egner seg til å putte i matpakkene.
|