Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-11, 21:30   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Er det middag syns jeg vanlig gaveregel gjelder, at utveksling mellom giver og gavemottaker skal gå ut i null. En middag koster garantert mye mer enn 300 pr. pers., ville jeg tro.

200 syns jeg da er lite, medmindre giver har særlig dårlig råd. Syns det er pussig hvis man har like god råd å være kjip på gave men mer enn villig til å bli påspandert selv. Da får man jo si vennlig neitakk til middag også.

Derfor liker jeg ikke fellesgaver hvor kjipingene skal sole seg i gavene til oss som er rause ( igjen; blir noe annet hvis en i gruppa har vesentlig dårligere råd enn andre. Men i min omgangskrets har kjipingene dårlig råd for andre, og svært god råd for seg selv).

I dette tilfellet ville jeg sagt at denne fellesgaven har en "billett" på 300, og det er frivillig å være med ( utbrytergruppa får kjøpe egen, mao.)

Jøss. Dette ble veldig rart for meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.