Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!
Jeg er nordlenning (= upartisk) og har bodd tre år i Bergen og 10 år i Oslo. Nå bor jeg ingen av stedene. (= seriøst upartisk). Bergen er vått og når skyene har hengt nedover fjellene i ukes og månedsvis så blir man ..eh.. ganske lei. Men når sola skinner er det ingenting som kan måle seg med Bergen. Ikke hjembyen min en gang. Bergen har mye mer sjarm enn Oslo. Oslo har mange flere tilbud til ting å gjøre enn Bergen (her kan det hende jeg er noe preget av at økonomien min var mildt sagt mye bedre da jeg bodde i Oslo fremfor da jeg bodde i Bergen). Bergen har bergensere. De er koselige, men litt ... uhm.. masete. I allefall tidlig på morningen. Bergenserne har i likhet med byen sin imidlertid etter mitt skjønn oftere sjarm og personlighet enn mange i Oslo. Oslo har sine steder, Oslo er vakker på sin måte. Klimaet i Oslo (egentlig på Østlandet, det er bedre her vi bor nå) er utrolig mye bedre enn i Bergen. Våren føltes bedre i Bergen, men det tror jeg bare var fordi vinteren var så uendelig lang og regntung. Oslo sentrum er skittent og stressende og ikke noe koselig i det hele tatt. Sentrum i Bergen er en perle.

|