Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laseroperasjon av øynene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 21:59   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Kopierer inn det jeg skrev på et annet forum (NM for de som lurete ) rett etter opersajon nr 2.

Sitat:

Øyeoperasjon med litt komplikasjon (langt)

Ja, ja. Det gikk som det måtte gå, noe ekstra må det jo være med meg Alt gikk bra til slutt og resultatet er vellykket Så nå er jeg ingen brilleslange lenger

Etter en lettere stressende morgen møtte jeg opp for min ICL-operasjon kl 9.00. Alt gikk bra under operasjonen. Det var ikke akkurat behagelig å få øyet tvangsåpnet, sprøytet på div. dråper, stukket og skjært i. Etter operasjonen skulle det bare kontrolleres litt. Da var ikke legen helt fornøyd med den nye drenasjekanalen han lagde i øyet. I og med at det blir satt inn en kunstig linse stoppes den naturlige veien. Stoppes drensajen i øyet, øker trykket inne i øyet. Det er ikke bra og kan i føre til at man mister synet. Jeg måtte vente en times tid for å se hvordan det gikk og en ny kontroll.

Jeg hadde til og begynne med ingen ubehag. Før jeg skulle inn til legen igjen begynnte jeg å f litt ubehag. Legen tok bare en kjapp sjekk før han fastslo at jeg måtte opereres på ny. Ut på venteværeslet i gjen. Nå begynte jeg å få det veldig ubehagelig. Øyet rant, nesa rant og den trykket på hele venstre side. Sykepleieren som tok hånd om pasientene på vebteværelset kom, og satte seg hos meg. Nå klarte jeg ikke lenger å holde øyet oppe pga det stadig økende trykket. Jeg fikk noen bedøvende dråper.

Så var det min tur inn på opersajonsrommet igjen. Øyelegen setter kjapt på denne øyelokksklemmen som åpner opp øyet. På med litt mer lokalbedøvelse. På dette tidspunt hadde jeg så stort trykk og ubehag at jeg måtte minne meg selv på å puste. Merket at jeg plutselig holdt pusten i lengre tid av gangen. Så sier han at han nå letter jeg på tykket. Det var utrolig deilig følelse. Jeg kjente det lettet.

Etterpå var jeg helt utkjørt. Inn på undersøkelse igjen for å se at alt var bra. Denne gangen så alt bra ut. Så var det ut på venteværelset igjen for å hvile litt og vente på å bli hentet. Jeg kan ikke åpne det venstre øyet og det høyre symptiserer. Jeg ser såvidt med en liten sprekk gjennom høyre øye. Jeg var så sliten og skjelven. Pluteslig kom jeg på at ikke jeg hadde spist. Jeg hadde vært oppe siden kl 05.30 uten å spise og vært igjen masse rart. Ikke rart at jeg var skjelven. Jeg bestemte meg for å gå over på Sandvika storsenter å ta meg en matbit. De snille sykepleierne tilbyr seg å gå å kjøpe mat til meg slik at jeg kan sitte der å spise. Dumme meg takker nei til

Så jeg blir fulgt ned og ut. Godt er det for jeg ser nærmest ingenting. Så er jeg på egenhånd. Stablet med forsiktig inn på McDonalds. Det er i hvert fall mat man kan spise i blinde. Da merket jeg virklig hvor tøfft dette var. Ikke klarte jeg å åpne venstre øye. Høyre øye som egentligen ikke var tørt hadde jeg store problem med å holde oppe. Jeg spiste helt i blinde. Innemellom kjente jeg at jeg duppet av. Jeg måtte ta meg sammen for å klare å spise ferdig. Så gikk jeg å satte meg på en benk. Der satt jeg til mamman min kom å hentet meg. Mamma leide meg ut i bilen. Det hadde vist ikke tatt mange sekunder før jeg sovnet. I rushtrafikken hadde veien hjem tatt 2 timer. Jeg sov hele veien.

Etter at vi kom hjem tok sambis og mamma med seg jentene på Ski storsenter for å handle det siste til 17 mai. Jeg og Daniel var hjemme. Når de drar så legger jeg med i stresslessen med et pledd over meg. Der sover jeg i 2 timer til mamma, smabis og jentene kommer hjem igjen. Jeg kan fortsatt ikke åpne venstre øye. Høyre har blitt bedre men det er slitsomt å ha det åpent. Jeg gikk å la meg 22.30 og sov til kl 8.00.

Jeg var mye bedre å kunne holde begge øya oppe uten problem. Jeg så bra men litt tåkete på det operte øye. Måtte bruke solbriller i det fine regnige 17 mai være Var på kontroll hos øyelegen i dag. Han kunne kontsatere at jeg allerede tilfredstilte førerkort kravet! Synet skal bli enda bedre At jeg ser litt tåkete var på grunn av hevelser i øyet. Det ville gå tilbake om noen dager.

Ting kan liksom ikke gå på skinner for meg. Noe må alltid gå galt. Lurer på hvorfor det er sånn....

Enden på visa er jeg nå ser bra og slipper alt styr med briller og linser. Muligen så kan jeg trenge lesebriller etterhvert når man får gammelmannssyn. Men den tid den sorg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.