Sv: Holocaust - Allahs straff for jødene
Jeg tror at i Norge så er det dessverre litt for lite alternativer når det gjelder folk som muslimer kan *se opp til*. (dårlig formulert)
I Danmark har de større bredde, blandt annet (partiet?) til Nazer Khader, Moderate muslimer eller hva det nå heter. De går ofte imot fundamentalistene.
I Norge er det få og spredte forsøk på "en annen type Islam", (Feks. prøvde Sara Razmussen og noen andre og starte en organisasjon i Norge, men det gikk rett vest etter en tid)
Jeg tror faktisk at noe av problemet er at myndighetene henvender seg til Islamsk råd, og nærmest gir dem definisjonsmakten, når det er snakk om noe med muslimer og integrering; at det gir IRN større makt enn de egentlig har.
En må heller ikke undervurdere belastningen av å mene noe som "de andre muslimene" ikke mener.
Det kan være en stor belastning. (Omtrent som å bekjenne at man stemmer Frp her inne??) Man stiller seg til hogg for fordommene til folk. Man gjør ikke opprør mot "sannheten". De som feks er mot hijab-bruk tror jeg/vet jeg møter mye fordømmelse.
Religionen Islam som sådan er heller ikke mild mot de som gjør opprør. Den verste synden av alle er å vende seg fra Allah mot bedre vitende, og kvalifiserer til dødsstraff. Det er verre enn å ha sex utenfor ekteskap som jeg tror er den nest verste synden.
Derfor er det så viktig å få andre stemmer frem, og der gjør Norge en fryktelig dårlig jobb.
Sist redigert av bønna : 16-02-09 kl 14:33.
|