Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøkene du elsket som barn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-08, 22:09   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøkene du elsket som barn

Jeg gråt som det barnet jeg var da jeg leste Ronja Røverdatter!
Ellers leste jeg praktisk talt alt - da jeg var 10 hadde jeg lest alle barnebøkene på biblioteket der jeg bodde, og fikk aller nådigst lov til å bevege meg over i ungdomsavdelingen.

De som sitter sterkest igjen i hukommelsen ( i salig blanding i forhold til alder jeg leste dem i): Maria Gripe (Skygge-serien og "Tordivelen flyg i skyminga" pluss flere), Den hemmelighetsfulle hagen, Syv små australiere, Tom I villmarka, Frendeløs, Anne fra Bjørkely og resten av serien, Pollyanna-bøkene, Frøken detektiv, Bobseybarna, Fem-serien, Marens lille ugle, Den hvite stenen, Brødrene Løvehjerte, Mio min Mio, Vi på Saltkråkan og flere Lindgren-bøker, Anne Cath. Vestly-bøkene (spesielt bøkene om Guro), Momo - kampen om tiden, SVK, Mathilda, Heksene, Evy Bøgenes-bøker og annen "ungpikelitteratur" jeg fant på loftet etter mamma.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.