Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Noen som har sett "Det gylne kompasset"?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 13:19   #21
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har sett "Det gylne kompasset"?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Sier du det, det er altså gått meg hus forbi. En av storebrors venner er sønn av en adventistprest, og gutten var da med på bursdagen. Har ikke hørt et eneste protestpipp fra foreldrene.

Det er sikkert noen ekstreme som mener dette. Det var jo også enkelte kristne som mente at Harry Potter var fiendtlig mot det kristne fundamentet. Jeg skjønner tanken, men enhver oppegående person skjønner jo at dette er fantasi og ikke virkelighet. Jeg er kristen og har ikke noe problem med dette. Det tror jeg de fleste kristne ikke har noe problem med. Dumt når det blir slått opp på den måten. Kan lett bli oppfattet som at alle kristne er i mot det, selvom det ikke står slik så blir det tolket sånn av noen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:27   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En side med filmkritikk fra kristne, her om Det gyldne kompasset;

http://christiananswers.net/spotligh...mpass2007.html

Gammel 10-12-07, 19:12   #23
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

tenkte å se den på onsdagen jeg....

Gammel 10-12-07, 22:43   #24
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Skal se den med elevene mine siste skoledag. Gleder meg!

Gammel 13-12-07, 10:33   #25
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja...
Litt vel mye elementer av RH i denne filmen til at jeg helt fikk grepet på denne. Tror jeg må lese boka....

Gammel 13-12-07, 21:54   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skuffet. Det var flotte effekter og bra casting (som forventet), men den er altfor kort. De gjør en masse Nancy Drew-triks (aha! der løste jeg dét mysteriet!), og lar ikke historien få utvikle seg. Også slutten, da! Det er ikke sånn den skal slutte. igjen

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 01:11   #27
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Tja...
Litt vel mye elementer av RH i denne filmen til at jeg helt fikk grepet på denne. Tror jeg må lese boka....

Har endelig fått sett filmen i dag på dvd, og må nok lese boken...

Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 01:13   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boka er så uendelig mye bedre...
(men den er hakket barnslig, den også - eller dvs, de også, for det er en trilogi)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 01:16   #29
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

(men den er hakket barnslig, den også - eller dvs, de også, for det er en trilogi)

Jeg er barnslig , så det passer bra. Gleder meg til å ta fatt på den første boken.

Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 12:41   #30
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så den på fredag, og jeg liker somregel godt eventyrfilmer, men her sovnet jeg midt i. Ikke noe toppers film syns jeg. Ble ett sammensurium av HP, LOTR og andre nyere eventyr/barnefilmer.

Godt det er en trilogi, for den sluttet dumt.

Gammel 27-04-08, 12:57   #31
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så den på kino og må bare innrømme at jeg ikke har ofra den en tanke siden jeg gikk ut av salen, så intetsigende var den. Grei tidtrøyte der og da, husker jeg, men jeg ble skikkelig lei på slutten.

Jeg kjente ikke historien fra før, men jeg tror ikke det hadde noe å si.

Gammel 27-04-08, 13:47   #32
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Det er jo en bare ungdomsbok
Var på bilbloteket og lette men fant den ikke oppe i voksen avd så måtte gå ned,fant den i ungdoms avd.

Bøkerne er braaa,og filmen var bra

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.