Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bading i badekar

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Dusjer du før du legger deg i badekaret?
Ja - alltid! 14 5,74%
Nei - Aldri 147 60,25%
Av og til 32 13,11%
Bader aldri i badekar 43 17,62%
Annet 8 3,28%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-08, 20:11   #101
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Bading i badekar

Jeg dusjer også etter jeg har badet (de få gangene jeg bader) ser ikke helt poenget med å skulle dusje først.

Gammel 25-03-08, 20:14   #102
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Normalt dusjer jeg ikke før jeg bader nei. Ikke etterpå heller, med mindre jeg har vasket håret.

Dersom jeg av en eller annen grunn er skitten før jeg bader - har trent eller vasset naken i gjørme eller noe - så dusjer jeg først.

Gammel 26-04-08, 01:18   #103
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg dusjer etterpå. Da skyller jeg meg med dusjhodet i badekaret for å få bort såperester. Uansett så vasker jeg meg så ofte at det ikke blir ekkelt å ligge i sin egen"skit" i badevannet.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 16:11   #104
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg dusjer etterpå. Da skyller jeg meg med dusjhodet i badekaret for å få bort såperester. Uansett så vasker jeg meg så ofte at det ikke blir ekkelt å ligge i sin egen"skit" i badevannet.

Samme her, og helt enig!
Men om jeg bader sammen med et av barna, dusjer jeg selvasgt alltid først.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 16:27   #105
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Her er et lite utdrag av kåseriet "Jul i gamle dagar" av Ingvar Moe, til ære for deg, Mikkeline:

".....
Det var viktig å vera god med dyra før når det var jul, og du kan tru me ungane koste oss når Blakken kom opp i stampen til oss.
Etterpå støypte me julelys av fettet som flaut på vatnet i stampen. "

Æsj!!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:00   #106
mami
Aktiv

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dusjer etter at jeg har badet.

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 21:05   #107
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg bader svært sjelden i badekar, til tross for at vi har et stort og fint et i hus. Har lavt blodtrykk og ender uten unntak opp med blodtrykksfall og medfølgende elendighet om jeg prøver meg på et karbad.

Men, om jeg hadde likt å bade hadde jeg nok ikke tatt bryet med å dusje først. Jeg dusjer og vasker meg hver dag og det er da jaggu begrenset hvor skitten jeg greier å bli i løpet av noen timer. Ser derfor ikke for meg at jeg ville "flyti rundt i egen møkk".

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 13:06   #108
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Så skitten at man må dusje først er jeg nok aldri
Så jeg svarte nei- aldri!
Når jeg bader er det for å slappe av og få litt egentid.. noe jeg gjør for sjelden.
Jeg spyler av såpe med hånddusjen etter endt bading.

Egentid med en god bok i badekaret. Det gir sjelefred. Eller dersom jeg fryser. Eller er småsjuk. Eller bare møkkalei. Uansett så har jeg nok dusjet tidligere på dagen, så jeg ser ikke behovet for å dusje mer. Heller har jeg såpass sjelden oppi så mye såpe at jeg må dusje meg etterpå. At jeg skyller av meg de gangene bikkja har hoppet oppi til meg, er en annen sak... (Hun har gjort det noen få ganger. Hun hopper ikke ut av seg selv da. Rare dyret!)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 13:12   #109
LinKa
Passiv

Standard

Nei, aldri.

Sist redigert av LinKa : 24-11-10 kl 21:13.
  Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 13:22   #110
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Har kun dusj her i huset. Men er ofte i svømmehallen. Da er det veldig viktig med god hygiene. Da dusjer jeg alltid. Kroppen og håret blir vasket både før og etter jeg går i bassenget. Da har jeg i det minste ren samvittighet he he (liksom morsom her jeg da)

Gammel 28-04-08, 13:19   #111
HKM
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
HKM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg skrev av og til. Kommer veldig an på om jeg egentlig er noe særlig skitten... Dusjer jo ofte da... Men vasker badekaret ofte uansett, så ikke alltid jeg dusjer nei. Ungene på to og ett år dusjer jo heller ikke før jeg setter dem i badekaret.

HKM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 14:17   #112
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

...
Men jeg dusjer og vasker alltid håret først. Ellers ligger man jo der og skvalper i sin egen "skit". Trodde det var helt vanlig å spyle av seg først?
...

Og det er én av grunnene til at jeg sjeldent bader i kar. Jeg er kort, så jeg som oftest også får vondt i skuldrene av å ligge i badekar - selv med pute - så det er enda en grunn.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 16:20   #113
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Bade først - dusje etterpå .

Gammel 19-01-09, 14:07   #114
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har aldri dusjet før jeg la meg i badekaret. Derimot dusjer jeg og vasker håret etter at jeg har badet.

Jeg er rett og slett aldri så skitten at jeg kvier meg for å bade i mitt eget badevann.

Gammel 19-01-09, 14:12   #115
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bader veldig sjelden, men jeg pleier vel ikke å dusje først. Men jeg gjør det alltid etterpå

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:24   #116
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg skvulper rundt i min egen shit, også vasker jeg meg heller etterpå

Gammel 19-01-09, 14:25   #117
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bader med møkka på. Jeg setter grensen ved at jeg ikke lager te av badevannet etterpå.

Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:08   #118
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Dusjer først.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:24   #119
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

dusjer etterpå

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:10   #120
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bader bare i badekar når jeg er hos svigers. De har bare badekar og ikke dusj.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.