Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nå måtte jeg le litt av Bergens Tidende

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-08, 21:32   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Nå måtte jeg le litt av Bergens Tidende

Jeg leste denne artikkelen i BT nå, og måtte bare dele med dere.

En CNN-journalist har omtalt Fløyen og Ulriken som "fjell" ( a local little "mountain"): Dvs. at de har trukket i tvil om de er høye nok til å få bære fjelltittelen. Og det er visst uforskammet, og dessuten, så skal et fjell være over 200 meter, og Fløyen er 400 meter.

Opprinnelig lagt inn av BT

For å finne ut om Fløyen virkelig er et fjell, ringte bt.no en upartisk tredjepart i Bergens vennskapsby, Århus. Der får vi noen trøstens ord. - Ja, høydene rundt Bergen ville vi ubetinget ha kalt fjell. Her i Danmark har vi ikke fjell, sier redaksjonssjef Jens W. Møller i avisen Århus Stiftstidende.
Han har vært på ferie i Norge hvert år de siste 25 årene, og burde vite hva han snakker om.

Unnskyld at jeg ler ... men ...

Gammel 21-04-08, 21:49   #2
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå måtte jeg le litt av Bergens Tidende

Opprinnelig lagt inn av Lotte Schønfelder, Bergen-ekspert og formann i 17. mai-komitéen.

Det hersker ingen tvil om at Fløyen og Ulriken er ordentlige fjell, mener hun.

- Hvor kommer journalisten fra? Sveits? spør hun retorisk.

Han kommer fra Edmonds, Washington. Så han er vant med Rocky Mountains, som er litt høyere enn de syv "fjell".

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 21:53   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 21-04-08, 22:15   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Komme her og si at det ikke er fjell.

:rødprikk sendes over Atlanter'n til teit journalist:

Gammel 21-04-08, 22:22   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er de disse blekkpatronene fra junaiten innbiller seg!

(Selv ble jeg ganske overrasket over fjellene rundt Bergen, mannen min ble ganske bestyrtet da jeg kalte dem for "knauser", det er vel ikke det at jeg er vant med så høye fjell, men hjemme er det bla ikke trær på toppen av fjell. Det er muligens ikke fordi at fjellene er så høye, men at tregrensen er lavere.
)

Tenk nå har jeg til og med presset inn et bilde i en parantes. En ny epoke i forumlivet mitt har begynt.

Gammel 21-04-08, 22:23   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

- Hvor kommer journalisten fra? Sveits? spør hun retorisk.

Hva mener hun her? Sveits, som i "der har de ikke greie på fjell" eller Sveits, som i "der er fjellene så høye at de ikke skjønner at våre små topper også kan kalles fjell"?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 22:24   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hva mener hun her? Sveits, som i "der har de ikke greie på fjell" eller Sveits, som i "der er fjellene så høye at de ikke skjønner at våre små topper også kan kalles fjell"?

Mest sannsynlig det siste. De fleste må da ha fått med seg Alpene? Eller?

Gammel 21-04-08, 22:25   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Tråkk ikke bergensere på stoltheten!

Gammel 21-04-08, 22:25   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

:bergenser i forsvarsposisjon:
Jeg tror nok hun mener det siste.

Gammel 21-04-08, 22:26   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tolket det som det siste Nenne, men man kan jo aldri vite med indignerte mennesker.

him: Ja, det må jeg si, presse et bilde inn i en parantes, - jeg er imponert. Fint var bildet også.

Gammel 21-04-08, 22:26   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mest sannsynlig det siste. De fleste må da ha fått med seg Alpene? Eller?

Det kommer vel an på hvor navlebeskuende de er kanskje?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 22:32   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av caplex.no

fjell kan være dannet 1) ved folding av jordskorpen; etter at foldingen har funnet sted, hever f. seg da opp fordi de foldede bergartene er lettere enn de omgivende; slike f. kalles gjerne f.-kjeder (eks. Alpene, Himalaya); 2) ved forkastninger; 3) ved vulkanisme og der andre bergarter varmes opp og blir lettere; 4) ved at hardere bergarter blir stående igjen som oppragende partier etter at løsere bergarter er forvitret og erodert bort.

nuff said.

Gammel 21-04-08, 22:42   #13
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

"Fjellene" i Bergen er ikke så mye å skryte av, syns jeg. Men så er jeg vant med ordentlige fjell her vi bor nå.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.