|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor lenge varer din lykkefølelse når du får nye materielle goder? | |||
0-1 mnd |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 47,62% |
2-4 mnd |
2 | 9,52% |
4-6 mnd |
3 | 14,29% |
6-8 mnd |
0 | 0% |
8-10 mnd |
0 | 0% |
10-12 mnd |
0 | 0% |
Lengre |
6 | 28,57% |
Deltakere: 21. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: En lykkepollSenest i går kjente jeg på lykkefølelsen da jeg så film på vår "nye" flat screen-tv. Vi kjøpte den i høst en gang, så den lykkefølelsen har vart lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En lykkepollJeg fikk mitt første lerret med malesaker i bursdagsgave av mannen da jeg ble 25. Selv om tingene er oppbrukt for lenge siden, tenker jeg ofte på det når jeg maler.. Beste gaven jeg kunne fått! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
flisespikker
|
![]() Sv: En lykkepollJeg gleder meg veldig over materielle ting, men hvor lenge denne gleden varer, varierer jo med hva slags ting det er. Man venner seg jo til dem etter hvert, på en måte. Men et nytt hus eller en ny leilighet som jeg virkelig var fornøyd med ville jeg sikkert glede meg over i årevis. Laptopen min og fotoapparatet mitt gledet jeg meg over i over et år. iPhonen tror jeg jeg kommer til å glede meg over lenge. En ferie blir for meg noe litt annet; en virkelig fin ferie kan jeg glede meg over i mange år, men det synes jeg ikke er en "materiell" glede. En kraftig lønnsøkning ville jeg sikkert glede meg over en god stund, men man venner seg til å ha mer penger mellom hendene. En gjenstand som jeg synes er veldig pen - et fint bilde, eller et fint møbel, eller annet - kan jeg naturligvis glede meg over i mange år, fordi det er fint å se på, men det blir for meg også noe annet enn den rent materielle gleden over å eie noe.
![]() |
|
|