|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Innvandrerelever i Risør oppfordres til å stille med drakter og flagg fra sine hjemland. Er det en riktig måte å feire Norges nasjonaldag på? Spør Agderposten i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Det er det samme hvert år. Og de samme som skriver disse kommentarene ville sikkert hatt like mye negativt å si om de samme elevene hadde hatt på seg bunad i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Jeg synes godt innvandrere kan stille i sine egne festdrakter, men jeg synes dagen er forbeholdt det norske/samiske flagget. Jeg synes ikke svenske, tyske, engelske, somaliske, pakistanske osv... flagg har noe å gjøre i et 17.maitog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Jeg synes det er helt topp med fremmede drakter på 17. mai. At folk pynter seg med det flotteste de har en slik dag er bare hyggelig.
![]() |
#5 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)At festdrakter blir brukt synes jeg er kjempe flott, men jeg signerer Donald på det med flaggene.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Jeg ser på drakter fra andre kulturer og flagg fra andre nasjoner som et stort pluss - de er jo med på å feire dagen vår! |
![]() |
![]() |
#7 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Synes det er fint med andre drakter men ikke flagg. Men jeg har ingenting i mot at de går i sine drakter med norske flagg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Oooh, betent tema. Men det er som Nenne sier, den norske Grunnloven vi feirer. Andre drakter er flott. Men fremmede flagg er jeg ikke helt med på.
![]() |
#9 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Jeg synes det er bare flott at folk har på seg festantrekk fra andre land, på 17. mai passer det bra å ta på det fineste man har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Peppy!
|
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Jeg ser på 17. mai som en feiring av Norge. Norge består av mennesker med ulik bakgrunn, og alle sammen er en like viktig del av vårt norske samfunn. Jeg synes det er gammeldags, enfoldig og en tanke sprøtt å ikke skulle bejuble alle mulige flagg og drakter på denne dagen. Nasjonalisme er ikke søtt, og heller ikke nødvendig i et land som vårt. Fellestankegang osv har vi i bøtter og spann hva gjelder det "opprinnelig" norske. Det er på tide å utvide begrepet en smule, og glede oss over mangfoldet i Norge, også på 17. mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
|
![]() Sv: 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)
![]() |
#12 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Må si meg enig med de fleste her inne at utenlandske drakter spiller ingen rolle. Det er da bare fint, men flagg er jeg derimot litt tvilsom til da det jo ganske riktig er Norges nasjonaldag og vi feirer grunnloven som Nenne nevner over her.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)
Signerer denne. |
![]() |
![]() |
#14 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Jeg er enig med Monsoon. Jeg tror ikke det er aktuelt med parader med pakistanske flagg, men det at unger i 17. mai-tog har med flagg fra sitt hjemland kan da umulig skade noen? 17. mai føles jo nasjonalistisk nok uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Jeg synes det er helt greit, begge deler. Min mann er utlending, og bruker alltid kilt på 17. mai. Det har han alltid fått masse positiv tilbakemelding på. I år skal begge guttene også få kilt!
![]() |
#16 |
Har glorien til vask.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Jeg synes også at det er greit med andre drakter, men ikke andre flagg.
![]() |
#17 |
Skummelt distré...
Hvor: Norge
![]() Sv: 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)
Det er jo riktig, det var vel de store "parade"flaggene jeg tenkte på når jeg svarte.
![]() |
#18 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() Sv: 17 mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)
Siden du sa det jeg tenkte, på en så fin måte, siterer jeg deg.
![]() |
#19 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: 17. mai og utenlandske drakter og flagg under feiringen (Agderposten)Jeg har ingen problemer med at man bruker andre flagg i toget. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|