Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gipsplater, panel, andre varianter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-08, 22:51   #21
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?

Vi driver å pusser opp gang og veggene på kjøkkenet nå.
Vi har brukt smartpanel/panelplater.
Vi valgte umalte siden jeg ikke ville ha noen av de fargene som man kunne velge mellom.

Det er veldig lett å sette opp de platene, lett å kappe er de også.
Kjapt å male, og jeg synes det ble veldig fint og guuuuud så deilig å slippe kvistlakken.
(brukte 2,5 dager på å male kjøkentaket som var i panel)
SYnes faktisk panelplatene er finere en ordentlig panel jeg da, men sikert fordi jeg har MYE panel i huset.

Gammel 03-04-08, 09:56   #22
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns de ferdigmalte ser for glatte ut, når man maler selv blir de finere.

Enig. De ferdigmalte ser litt mere "plast" ut.
Vi kjøpte umalte eller grunnede (alt etter hva vi fikk tak i) av slike plater og malte selv. Brukte dem i alle soverom og ganger.
I stue og kjøkken la vi gipsplater og tapet utenpå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:04   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er bilder av rommet under oppussing (kontor/bitteliten ekstrastue), med min manns hjemmesnekrede innebygde hyller. Foran der skal det komme en sofa.
Fargen ser feil ut på bildene, men det er Claro, en farge jeg er veldig fornøyd med og som vi har i veldig mange rom.

Vi har ferdigmalte Huntonitplater. Samme utførelse som dere, men en litt annen farge.
Det har jo kommet MYE på markedet der nå da, både i utførelse og farge
Jeg synes de er geniale, og er kjempefornøyd. De tåler mye (har vel en 4-5 strøk maling) - og ser pene ut. Stilrene og enkle.

Å male på panel selv er jo en stoor jobb.. og det vil jo nesten sprekke uansett, og jeg orket ikke vente på at det var "klart" til maling.
Jeg ville valgt ferdigmalte plater i tak og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:14   #24
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er bilder av rommet under oppussing (kontor/bitteliten ekstrastue), med min manns hjemmesnekrede innebygde hyller. Foran der skal det komme en sofa.
Fargen ser feil ut på bildene, men det er Claro, en farge jeg er veldig fornøyd med og som vi har i veldig mange rom.

Claro er veldig fin. Den har du malt selv, ikke sant? Det finnes ingen ferdige plater med denne?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:15   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som har malt etterpå på slike ferdigmalte plater, holdt det da med ett strøk med en lys farge på en lys farge?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:27   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke det holder med bare ett strøk. Fargeskifte skinner igjennom, er min erfaring.
Men f.eks. Butinox har jo bare én time tørketid, så det går fort selv med to strøk.

Det var litt "pes" å male, husker jeg. Måtte gå med pensel i "sporene", var skikkelig generøs med malingen da så det holdt med én penselrunde. Og så rullet jeg over, to strøk. Hvis de var grunnet på forhånd.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:32   #27
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hugs at ein skal bruke vanleg acrylmaling på huntonitttplatterr. Ikkje olje/panelmaling.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:37   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes "kaffe latte" er en fin farge
Vi har "magnolia".

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:04   #29
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har claro på stua og er veldig fornøyd med den fargen. Den er litt gul, for de som ikke liker det, men jeg syns det ser varmt og fint ut.

Vi har pusset opp to stuer der vi har revet alt ned fra veggene, sparklet hull og skjøter, og malt glatte flater. Det er sinnsykt mye enklere å pusse opp hvis det er huntonitt/spon enn hvis det er gips. I huntonitt/sponplateveggene var det omtrent 10 000 hull. Resultatet ble likevel betraktelig bedre enn på gipsveggene.

Gammel 04-04-08, 21:38   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, har malt selv. Claro fins ikke i ferdigmalt, såvidt jeg vet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.