Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Trenger noen argumenter for å kjøpe UV-klær og dyre sandaler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-08, 14:31   #21
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger noen argumenter for å kjøpe Uv-klær og dyre sandaler

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Var i butikken for å kjenne på sålene til babysandalene, 1 par hos ecco til 450kr var litt myk, ellers var de tykke og harde.

Noen som har funnet gode sandaler i normale butikker her i norge?

Ecco har vi hatt i to sesonger, og er veldig fornøyd med dem. Sålen er myk, samt at alt inni er skinn.¨Han har gått mye barføtt i dem, og aldri fått antydning til gnagsår.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 14:34   #22
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

tviler ikke på at ecco er gode sko. Men tror ikke at de er de enste gode. See kai run er og helt i skinn. Og halve prisen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 15:01   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Trenger noen argumenter for å kjøpe Uv-klær og dyre sandaler

See kai run har også gode sko, men jeg ville alikevel ikke kjøpt sko uten å prøve de først, men det er meg.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 15:05   #24
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

tviler ikke på at ecco er gode sko. Men tror ikke at de er de enste gode. See kai run er og helt i skinn. Og halve prisen.

Der har du jo argumentet ditt selv. Du viser mannen Ecco sko og sier at de du ønsker å kjøpe er halve prisen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 15:10   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger noen argumenter for å kjøpe UV-klær og dyre sandaler

Jeg er et sted mellom deg og familien din. Jeg ville ikke brukt så mye penger på UV-tøy, men heller forsket og undersøkt og kommet opp med en solkrem som både beskytter og er bra for huden. Selv med UV-tøy må du smøre ansikt, ben og armer, yes? Atså delene som stikker ut.

Videre hadde jeg brukt mer penger på godt fottøy, en liten parasoll for å beskytte dere på stranden samt en god solhatt.

Gammel 03-04-08, 15:15   #26
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Videre hadde jeg brukt mer penger på godt fottøy, en liten parasoll for å beskytte dere på stranden samt en god solhatt.

Litt uenig her. Hvem har en 1-åring som er villig til å sitte under en parasoll på stranda? Husker bare hvor pes det var første gangen vi var i syden med bare 1 barn på 1 år. Nei, heller UV klær og ungene kan få gjøre som de vil og oppholde seg der de vil. Vi også kjøper gjerne en liten parasoll å stikker i sander over der hvor de vil leke, men det varer ikke så lenge av gangen. Og det er ganske mye jobb for oss å smøre f.eks. 3 barn. Får kjøpt UV drakt med lange armer og lange ben også. I tillegg er ikke all solkremen bra for barnehuden.

Gammel 03-04-08, 15:16   #27
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vel egentlig kommet frem til at de ikke er dyrere enn vanlige klær om man tar vekk portoen og momsen. Altså 13$ for en uv-tskjorte er ikke mer enn 70kr. Samme som en body koster. 25 som et sett koster er 130kr, er vel ikke gale det heller.

Har masse argumenter nå og kommer garantert til å bestille når stipende kommer den 15.

Tror jeg tar sjangsen på at skoene passer føttene hans. Har ikke råd til ecco sandaler i år når han ikke engang går.

Når han begynner å gå kommer jeg nok garantert til å prøve på mange par før jeg kjøper.

Passer de ikke til føttene får jeg heller selge de videre eller sette de vekk om ingen andre vil ha de.

Gammel 03-04-08, 15:21   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Litt uenig her. Hvem har en 1-åring som er villig til å sitte under en parasoll på stranda? Husker bare hvor pes det var første gangen vi var i syden med bare 1 barn på 1 år. Nei, heller UV klær og ungene kan få gjøre som de vil og oppholde seg der de vil. Vi også kjøper gjerne en liten parasoll å stikker i sander over der hvor de vil leke, men det varer ikke så lenge av gangen. Og det er ganske mye jobb for oss å smøre f.eks. 3 barn. Får kjøpt UV drakt med lange armer og lange ben også. I tillegg er ikke all solkremen bra for barnehuden.

Derfor smører man. Men når ettåringen skal sove / spise, kan det være greit å ha litt skygge. Jeg smører godt med kremer godkjent av grønnhverdag og ville ikke brukt mye penger på UV-tøy.

Gammel 03-04-08, 15:28   #29
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Derfor smører man. Men når ettåringen skal sove / spise, kan det være greit å ha litt skygge. Jeg smører godt med kremer godkjent av grønnhverdag og ville ikke brukt mye penger på UV-tøy.

Men du vet i alle fall at alternativene finnes og gjør det som passer dere. Mange vet nok ikke om mulighetene tror jeg. Jeg bare så i fjor sommer når vi var på stranden her i Norge. Vi fikk så mye kommentarer på at alle tre ungene hadde UV drakter, og hvor fint og praktisk det så ut.

Gammel 03-04-08, 15:34   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men du vet i alle fall at alternativene finnes og gjør det som passer dere. Mange vet nok ikke om mulighetene tror jeg. Jeg bare så i fjor sommer når vi var på stranden her i Norge. Vi fikk så mye kommentarer på at alle tre ungene hadde UV drakter, og hvor fint og praktisk det så ut.

Det tviler jeg ikke på! Min eldste foretrekker å være uten klær, så da er det smøring som gjelder.

Gammel 03-04-08, 15:34   #31
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel egentlig kommet frem til at de ikke er dyrere enn vanlige klær om man tar vekk portoen og momsen. Altså 13$ for en uv-tskjorte er ikke mer enn 70kr. Samme som en body koster. 25 som et sett koster er 130kr, er vel ikke gale det heller.

Har masse argumenter nå og kommer garantert til å bestille når stipende kommer den 15.

Tror jeg tar sjangsen på at skoene passer føttene hans. Har ikke råd til ecco sandaler i år når han ikke engang går.

Når han begynner å gå kommer jeg nok garantert til å prøve på mange par før jeg kjøper.

Passer de ikke til føttene får jeg heller selge de videre eller sette de vekk om ingen andre vil ha de.

Høres lurt ut. Porto er jo egentlig ikke så ille å legge til, for skal man til sentrum for å handle, så må man ut med buss/bil/bensin-utgifter, samt parkering som gjerne overstiger portoen. :viktig poeng:

Gammel 03-04-08, 15:35   #32
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En parasoll på stranda filtrerer bare bort 50% av UV-strålene, de som kommer direkte fra solen. Alt annet (vann/sand) reflekterer stråler inn under parasollen uansett.

Bomullstøy i gult tilsvarer ca en beskyttlesesfaktor på 30, rødt bomullstøy=50.

Gammel 03-04-08, 15:39   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Høres lurt ut. Porto er jo egentlig ikke så ille å legge til, for skal man til sentrum for å handle, så må man ut med buss/bil/bensin-utgifter, samt parkering som gjerne overstiger portoen. :viktig poeng:

Veldig viktig poeng! og så var det maten jeg må ha siden det tar en formiddag osv. Blir nok billigere alt i alt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.