Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dusjing før man bader i basseng

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du før du skal bade i basseng?
Dusjer naken uten å bruke såpe 26 13,27%
Dusjer naken og bruker såpe på kroppen 97 49,49%
Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet 26 13,27%
Dusjer med badetøy, og vasker uten såpe under tøyet 11 5,61%
Dusjer med badetøy og lar kroppen bli våt 30 15,31%
Dusje? 1 0,51%
Annet 5 2,55%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 20:42   #101
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dusjing før man bader i basseng

Når det gjelder tiss i vannet, så må det være mye av det. Erfarte nemlig at badebleiene til babyer ikke holder noe på tiss og at det renner rett ut. Mulig det er meningen at badebleiene kun skal holde på bæsjen?

Gammel 24-03-08, 20:43   #102
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og når vi nevner små barn: hvor hygienisk er egentlig disse badebleiene? De holder ikke på en rennende skittavfyring, for å si det sånn.

To sjeler, en tanke

Gammel 24-03-08, 20:52   #103
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min minste gutt bæsja i badebleia i forfjor sommer. Bæsjen datt rett ut av bleia og ned på flisene. Skikkelig delikat. :roll:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 21:11   #104
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Tiss i vannet bekymrer meg ikke så mye. Tiss er ikke spesielt urent. Bæsj derimot er ikke hyggelig. Det er visst sjeldent barn bæsjer når de har rumpa under vann. Det sa i alle fall babysvømmeinstruktøren. Jeg har likevel hørt at det skjer av og til.

Vel. Mine barn hadde begge en periode hvor de konsekvent bæsja i badekaret. Jeg husker også den sommeren minsten bæsja i det oppblåsbare hagebassenget som vi hadde brukt hele varmtvannstanken på å fylle.

Episoden ved svømmebassenget skjedde derimot heldigvis på land.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 21:13   #105
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Tiss i vannet bekymrer meg ikke så mye. Tiss er ikke spesielt urent. Bæsj derimot er ikke hyggelig. Det er visst sjeldent barn bæsjer når de har rumpa under vann. Det sa i alle fall babysvømmeinstruktøren. Jeg har likevel hørt at det skjer av og til.

Det har skjedd to ganger med datteren vår. Hun hadde badedrakt som var beregnet på bleiebarn, slik at den var "tett" nederst rundt beina. Hun hadde vann i badedrakten og hun bæsjet. Bæsjen ble oppløst i vannet og det ble en deilig suppe å renske ut av badedrakten. Denne erfaringen gjorde at jeg brukte badebleie i stedet, for den kan man bare kaste etterpå.

Gammel 24-03-08, 21:14   #106
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vel. Mine barn hadde begge en periode hvor de konsekvent bæsja i badekaret. Jeg husker også den sommeren minsten bæsja i det oppblåsbare hagebassenget som vi hadde brukt hele varmtvannstanken på å fylle.

Episoden ved svømmebassenget skjedde derimot heldigvis på land.

Bæsj i badekaret og i dusjen er et kjent fenomen her også, selv om det har skjedd noen få ganger.

Gammel 24-03-08, 21:15   #107
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iben bæsjet konsekvent i badevannet da hun var baby og i halvannet år.

Gammel 24-03-08, 21:17   #108
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Iben bæsjet konsekvent i badevannet da hun var baby og i halvannet år.

Vi har herved bevist at babyer og barn ikke følger barn-bæsjer-ikke-i-vann-regelen

Gammel 24-03-08, 21:35   #109
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har alltid dusjet, men ikke med såpe. Dusjer alltid hjemme på morgenen. Med såpe ja.

Etter at jeg fikk minsten som er veldig utsatt for basselusker opp gjennom tissen og opp til nyrene kjenner jeg at jeg kvier meg veldig for bading i offentlige bad. Han har gjort det 2 ganger. Etter første gangen er jeg sikker på at infeksjonen han fikk etterpå kom av den badinga. Nå 1 år etterpå har vi badet igjen, på samme sted. Jeg venter i spenning ...

(Vi fikk velsignelse av Riksen til å bade, men hysterisk mamma som jeg er har jeg skrudd opp antibiotikadosen hans noen dager).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 21:49   #110
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og når vi nevner små barn: hvor hygienisk er egentlig disse badebleiene? De holder ikke på en rennende skittavfyring, for å si det sånn.

Der vi går på babysvømming er badebleier strengt forbudt. Vi må bruke brilletruse med våtdrakt over og de holder garantert tett.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 21:56   #111
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Der vi går på babysvømming er badebleier strengt forbudt. Vi må bruke brilletruse med våtdrakt over og de holder garantert tett.

Våtdrakt? Tisset slipper da ut?

Gammel 24-03-08, 22:49   #112
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men om du ikke har infeksjon så er faktisk tiss ganske så reint.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 22:57   #113
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Tissing i vannet er visst ikke noe som er forbeholdt bleiebarn:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=69138

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å tisse og å svømme samtidig ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 00:20   #114
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Selfølgelig er det din oppgave!

Og svette på bussen er fullt mulig,sjølv om turen er berre 10 min.

Når man snakker om svette...

Svetter mer i bassenget enn jeg gjør på land med klær.
Vannet er varmt, rommet er varmt.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 13:19   #115
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Våtdrakt? Tisset slipper da ut?

Ja, tiss vil alltid slippe ut, men ikke bæsj. Barnetiss vil alltid forekomme i et basseng.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:30   #116
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg er muligens litt sjuskete, for jeg ville aldri kommet på å dusje før jeg dro hjemmefra hvis jeg skulle rett i svømmehallen! Skulle jeg svømme en morgen ville bare dratt av gårde, og selvsagt ville jeg dusjet med såpe og uten badetøy før jeg gikk ut i bassenget.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 11:02   #117
Henriette
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2008
Henriette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg kler av meg og bruker såpe. :Pliktoppfyllende:

jeg også

Henriette er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 22:35   #118
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg dusjer med såpe før jeg går i vannet av hensyn til medbadere. Å ikke dusje før en går i bassenget er grisete.

Gammel 28-04-08, 12:23   #119
HKM
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
HKM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg dusjer som regel hjemme før jeg vi drar på bassenget. Liker ikke kroppen min særlig, og liker ikke å vise meg naken, så jeg vasker meg med såpe med bikinien på. Vasker så godt jeg kan da. Har jo nettopp dusjet hjemme, og har ikke vært på do etterpå, er såpass renslig da

HKM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 13:16   #120
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte på denne og lignende diskusjoner her om dagen da jeg hadde vært på treningssenteret og for første gang så noen dusje med bikini etter trening. (Antagelig hadde hun vært i spa-/badstuavdelingen med bikini, det ville jo være pussig å ha den med bare for å dusje i den. De som ikke liker fellesdusjing drar vel vanligvis hjem og dusjer etter trening, tenker jeg.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.