Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dusjing før man bader i basseng

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du før du skal bade i basseng?
Dusjer naken uten å bruke såpe 26 13,27%
Dusjer naken og bruker såpe på kroppen 97 49,49%
Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet 26 13,27%
Dusjer med badetøy, og vasker uten såpe under tøyet 11 5,61%
Dusjer med badetøy og lar kroppen bli våt 30 15,31%
Dusje? 1 0,51%
Annet 5 2,55%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-08, 22:33   #21
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dusjing før man bader i basseng

Jeg dusjer uten badetøy og med såpe før bassengbading (og før badekarbading.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 22:35   #22
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg dusjer ikke før jeg bader i badekaret hjemme, men jeg dusjer etterpå. :sjuske:

Gammel 23-03-08, 23:01   #23
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer naken og vasker med med såpe før jeg går i badebassenget. Jeg skjønner for øvrig ikke sammenlikningen med badekaret hjemme. Det bruker jeg stort sett til å tine meg opp i hvis jeg har vært ute og blitt kald eller hvis jeg har ømme muskler, jeg legger meg da ikke møkkete opp i vannet, men vanligvis ville det ikke falle meg inn å dusje før jeg bader.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:04   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Om du ser meg med badedrakten på, så er det fordi jeg har dusjet før jeg gikk hjemmefra.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:05   #25
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg kler av meg og bruker såpe. :Pliktoppfyllende:

Samme her. Lurer på hvorfor dette er så mye vanskeligere nå enn da vi var små? Jeg og moren min var mye i svømmehallen,og da var det ingen som dusjet med badetøy, eller gikk rett igjennom og ut i bassenget. De av oss som var litt sjenerte i badetimen på skolen ble strengt oppdratt av badevaktene som passet på som hauker så ingen slapp unna fullkroppsvask med såpe før bassenget.

Er folk flest mer sjenerte i dag?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:29   #26
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

jeg liker IKKE å ta av badedrakten verken før eller etter bading så jeg vasker meg godt med masse vann.

Badelandet her har 1 dusj med dør. Synes det er flaut å bruke den ene som er der og. (og jeg har alltid en 9 måneder gammel gutt på armen)

Hadde vert supert om alle dusjene hadde dør. Da hadde det ikke vert flaut å bruke. Og mange hadde fått et mye bedre forhold til å vaske seg skikkelig.

Jeg klarer heller ikke bytte i garderobene. Er derfor UTROLIG takknemlig for familiegarderobene. Hvor forsvant alle bytte rommene egentlig?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:33   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med å dusje naken foran andre kvinner (hell, jeg har da vært student og i fellesbadstu, så egentlig er jeg ikke så nøye uansett), men på babysvømmingen må man gå noen meter gjennom oppholdsrommet for å komme fra garderoben til dusjen. Da går jeg med badedrakt på. Jeg klarer fint å vaske meg der det trengs likevel. :løsningsorientert:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:34   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte forresten ikke, siden det ikke var flervalgspoll.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:34   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:hater å dusje offentlig:

...så det er svært sjelden jeg er i svømmehaller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:37   #30
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sist jeg var i Pirbadet, måtte jeg dusje en særdeles vrangvillig fireåring som attpåtil måtte på do to ganger. Jeg løp frem og tilbake som en naken tulling og priste meg lykkelig over at jeg hadde vett nok til å befinne meg i en nesten tom 3T-garderobe, og ikke i de overfylte garderobene til svømmehallen.

Gammel 24-03-08, 00:24   #31
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det er uhygienisk å gå i bassenget uten at man har vasket seg ordentlig først. Greit om man dusjet rett før man kom dit, men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan vaske seg i svømmehallen.

Sist redigert av Jessica : 24-03-08 kl 00:42.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:32   #32
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Jeg krysset av for dusjing uten såpe, og med badetøy.
For vi går på morgenbading, og har dusjet hjemme før vi tar på badtøyet. (med såpe, selvfølgelig)

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:33   #33
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det kan da virkelig ikke sammenlignes!? Når jeg bader i mitt eget badekar er det kun mitt badevann og min "skitt". Jeg dusjer som regel etter jeg er ferdig for å få av såpen (siden jeg svært sjelden er for "skitten" å regne før jeg går oppi). Når jeg bader i basseng sammen med andre deler jeg badevann med mange, og tar hensyn til dem. I tillegg ønsker jeg minst mulig klor i vannet, og jo fler som slurver med rengjøring - jo mer klor må haes i vannet. Selvfølgelig dusjer jeg uten klær før jeg bader i offentlige bad.

Enig. Jeg dusjer jo etter badekarbadet. Og selvsagt vasker man seg skikkelig før man går i bassenget.

Gammel 24-03-08, 01:57   #34
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Jeg dusjer med bikinien på, og bruker såpe til å vaske meg.

Gammel 24-03-08, 02:58   #35
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skrubber kroppen godt med såpe og vasker håret og rene klær rett før jeg ankommer svømmehallen.
Skifter til badedrakt og skyller kroppen med badedrakt før jeg går uti. Skyller kroppen med vann med badedrakt etter svømming, kler på drar hjem og hopper i dusjen og vasker med såpe og vann. (er sjenert og kommer alltid til å være det)
Hater svømmeanlegg og stranda.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 07:38   #36
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Man dusjer da naken. Jeg har drevet aktivt med svømming, og synes det er ubehagelig når de må ha store mengder med klor i bassenget pga andre som ikke er så nøye. Spes gamle folk som gjerne har sår i tillegg, hvor er vaktene?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 07:46   #37
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Dusjer alltid først, med såpe

Tenker litt på dette med å dusje med bikini/badedrakt, og bruke såpe, da får man vel ikke skyllet såpa tilstrekkelig utav bikini/drakt og fører til ytterligere behov for klor

Gammel 24-03-08, 08:00   #38
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Dusjer naken og bruker såpe før jeg skal ut i bassenget. De få gangene jeg er der.
Synes ikke badekar hjemme og offentlig basseng kan sammenlignes, om jeg bader hjemme på kvelden har jeg dusjet og vasket meg med såpe tidligere på dagen. Jeg er da virkelig ikke så møkkete!

Gammel 24-03-08, 08:06   #39
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dusjer naken og bruker såpe på kroppen

Er det bare jeg som synes det å la være og vaske seg ordentlig er lite omtenksomt ovenfor de andre i hallen?
Jeg mener: Man har mye høyere aksept på sin egen "skitt". Grensen for hvordan man selv føler seg komfortabel med å hoppe uti bassenget som kan være ganske flytende fra person til person. Offentlige bad har som regel derfor pålagt alle brukere å vaske seg naken med såpe like før en badetur. Man trenger ikke være "skitten", men allikevel bidra til at noen får en infeksjon eller blir smittet av noe i badet. Ingen kan være helt objektive i forhold til seg selv og sin "skitt", og vil ofte godta langt mer slurv av seg selv enn andre og ressonere som best for å rettferdiggjøre sin handling ( dusjet ordentlig på morgenen i dag ((som nå er feks. fem timer siden)), er jo ikke syk eller skitten så en kjapp skyllings holder osv.). Hvem er det som har rett til å bestemme at sitt eget avik fra regelen er ok?

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 24-03-08 kl 08:14.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 08:13   #40
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer meg uten badedrakt først og tar på meg badedrakten og dusjer litt til. Ikke slik at jeg vasker håret og sånn altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.