Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når vi først er inne på dette med barnebursdager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-08, 22:26   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi først er inne på dette med barnebursdager

Hvem ber dere?
Barnehagen? Avdelingen? Barn født i samme årskull? Venner? Venners barn? Kun familie?

Hos oss har det variert en del. Så lenge vi har barnehagebarn har vi invitert litt så som så. Etter at barnet har begynt på skolen, har vi invitert klassen og venner/lekekamerater fra andre klasser.

I år sliter vi med vesla, som snart blir 5 år. Vi inviterer de som har invitert henne, og hittil har vi komt i 21 barn. Jeg gremmes av tanker på 21 stk. 4-5-6-åringer i hus, selv med 14 års barneerfaring.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 22:28   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når vi først er inne på dette med barnebursdager

Vi har første barnebursdag i morgen for den unge mannen som akkurat har blitt 3 år. Vi har invitert 2005-barna i gaten (totalt 6 barn inkl. min - kun 1 barn kan ikke komme).

Gammel 14-03-08, 22:31   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med lillegutt har vi tidligere invitert venner m/barn vi treffer ofte og naboene. I år inviterte vi de barna han leker mest med i barnehagen - 6 stykker, i tillegg til de andre.
Men vi er avhengig av at foreldrene er med da, derfor blir det veldig utvalgt og lite.

På avdelingen tror jeg det er vanlig å velge de som skal på samme skole eller førskolegruppa f.eks, eller de som bor i nærheten av hverandre. Det er ikke vanlig å invitere alle.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 22:32   #4
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Dem barna har lyst å invitere.

Gammel 14-03-08, 22:33   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har invitert de barna (bare guttene) som er like gamle som ham på avdelingen, samt noen av våre venners barn (de som han kjenner godt).
De var vel rundt 10 stk sist mener jeg.

Gammel 14-03-08, 22:37   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gjort litt forskjellig i barnehagen. Vi har selvfølgelig invitert dem som barnet har vært i bursdag hos, så har vi tatt med dem som barnet selv ønsket seg og hvis vi så at det ble alle unntaken en eller to fra ett årskull, så tok vi med dem også.

Nå sist inviterte vi alle guttene, det er bare fem i tillegg til våre to på den avdelingen da, dessuten alle jentene som var jevngamle eller ett år yngre fordi han ville ha noen fra hvert årskull og da ba vi bare alle sammen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 22:42   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

3-åringen: Jeg snakket med bhg ang hvem hun lekte mest med, og inviterte dem. Spurte også henne sjøl da.

6-åringen: Kom med egne ønsker, noen fra klassen og noen vennebarn.

Gammel 14-03-08, 22:42   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

De under skolealder ber kun de barna de leker mye med, vi har begrenset ganske hardt fra barnehagen. I tillegg har vi bedt fettere/kusiner på samme alder samt nabobarn som de leker mye med og en og annen av venners barn. Pleier å være rundt 10 stk totalt. Jeg ber ikke nødvendigvis alle som har bedt dem, det hadde bare ikke gått.
Fra skolealder har vi bedt de andre av guttene på gruppa og i tillegg noen få venner utenom. I går hadde vi 12 gutter her mellom 6-9 år og det skal ikke gjentas Det var en studie i dårlig oppførsel, stygg språkbruk og støy av en annen verden.

Gammel 14-03-08, 22:47   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Når Lille ble 3 i høst, var det venners barn og nabobarn som ble invitert, i tillegg til bestevenninnen hennes i bhg. Til høsten blir det nok muligens litt flere barn fra bhg.

Gammel 14-03-08, 22:49   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist ba vi alle 5-åringene på avdelingen.

Det som gjør meg utrolig opprørt, er at alle de andre 5-åringene på avdelingen har bedt alle bortsett fra én.
En gutt med adferdsproblematikk - noe som kan forklare hvorfor barnet ikke ønsker å invitere, men som på ingen måte unnskylder at foreldrene tillater det.

Sist bursdag dro de direkte fra bhagen til et populært aktivitetssenter. Borsett fra nevnte gutt, som hang på gjerdet og så de andre dra.
Er det f&%# meg mulig?!!

Gammel 14-03-08, 22:50   #11
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Vi har pleid å ha ett selskap med flere i familien og ett barneselskap. Til mellomste sitt barneselskap så har vi invitert jentene på gruppen hennes i barnehagen samt venners barn, og eldste har invitert alle guttene i klassen + ett par andre kompiser.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 23:23   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det som gjør meg utrolig opprørt, er at alle de andre 5-åringene på avdelingen har bedt alle bortsett fra én.
En gutt med adferdsproblematikk - noe som kan forklare hvorfor barnet ikke ønsker å invitere, men som på ingen måte unnskylder at foreldrene tillater det.

Sist bursdag dro de direkte fra bhagen til et populært aktivitetssenter. Borsett fra nevnte gutt, som hang på gjerdet og så de andre dra.
Er det f&%# meg mulig?!!

Skulle absolutt ikke være lov at foreldre lar ett barn bli ekskludert på den måten. Blir ikke noe bedre adferd av å bli utestengt hvertfall. Kjenner at hjertet mitt gråter for dette barnet og kan bare tenke meg hvordan han (og hans foreldre) har det når slike situsjoner oppstår. :leiseg:

Gammel 14-03-08, 23:57   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er det f&%# meg mulig?!!

Horribelt!
Vi har alltid hatt filosofien "enten alle, eller ingen". Jeg har selv opplevd en knust 5-åring som smertelig fikk erfare å være en av de ytterst få uinviterte. Jeg kunne knadd foreldrene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 23:59   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi hatt bare en barnebursdag i bursdagskarrieren, og det var Storebror sin femårsdag. Jeg spurte hvem han ville be i fødselsdagen sin, han svarte Mx3 - som er de tre beste vennene han har. Jeg hintet frampå om et par andre venner han leker endel med i barnehagen, men han var fast bestemt på at det var Mx3 han ville ha i bursdagen sin.

Mx3 ble derfor invitert. Det var Storebror sitt selskap, og jeg syns han skulle få bestemme sjøl. De fire bestekompisene lekte og koste seg, og Storebror var strålende fornøyd.

Lurer på hva vi ender opp med neste år.

Ellers har de en veldig grei filosofi i barnehageavdelingen til Storebror. Skal man invitere kun noen få utvalgte, som i vårt tilfelle bare Mx3, skal invitasjonen skje på privaten, og det skal ikke nevnes av oss voksne så barna hører det i barnehagen. Det er neppe til å unngå at barna snakker om det seg i mellom, spesielt når de begynner å glede seg, men håpet er vel at det skal begrense seg sjøl, siden det ikke får noen oppmuntring fra oss foreldrene sin del.

Vil vi henge invitasjon på barnas plass, skal man om en ikke ber hele avdelingen, be alle guttene/jentene, evt. alle 03 barna, som i vårt tilfelle, bes. Slik kan de på en måte forsvare at noen blir utelatt. Man kan liksom si at "det bare er gutte-/jentebursdag," eller det "bare er for femåringene." etc.

Sist redigert av Inagh : 15-03-08 kl 00:05.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 00:01   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

I fjor hadde jeg en stor runde. Det ble vel mye.

I år kjører vi to runder.

På mandag er det venners barn (og sikkert noen voksne) på ettermiddagen (frokost med familie) og så tirsdag etter påske er det fra barnehagen.

Da er det invitert alle jentene på avdelingen og guttene i hennes årskull. I dag fikk jeg "klage" fra en av de større guttene. Han synes jeg skulle ha invitert han også. Det tar jeg som et komplement. Jeg liker ikke "Invitere de jeg liker" tankegangen og vil ha klare skiller.

2 *10 unger blir nok i år.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 00:04   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til fireårsdagen inviterte vi hele barnehagen, og hadde festen i barnehagelokalet - det var det vanligste i den barnehagen, og veldig hyggelig.

I høst byttet han barnehage, og til femårsdagen fikk han velge, og inviterte fire fra den gamle og tre fra den nye. (Det ble to avbud i hver gruppe, så vi endte med bare tre gjester.) Vi syntes det var greit å invitere såpass få - de er atten på avdelingen - men ville ikke invitert f.eks. ti av tolv, da måtte det blitt alle.

Gammel 15-03-08, 00:18   #17
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Mens ungene har vært små (inntil fire år eller deromkring), har vi invitert de nærmeste vennene fra barnehagen. Fem- og seks-årsdagene har vært større kalaser med alle fra samme årskull i barnehagen pluss et par fra året over og under som de har lekt mye med. Jeg har ikke fått til å be bare guttene eller bare jentene, siden både sønnen og datteren min lekte like mye med begge kjønn i barnehagen. I femårsdagen til gutten min nå i januar, var det 17 unger fra 3-7 år her hos oss. Helt herlig, men fullstendig galskap.

Skolejenta mi inviterte alle jentene i klassen da hun gikk i 1. Det blir nok det samme i år. Viktig at alle blir invitert!

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 01:39   #18
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snuppa har hatt en barnebursdag, på 3 årsdagen i fjor høst.

Vi inviterte 10 barn fra barnehagen, de som er nærmest henne i alder.
Med "bare" 2 avbud" og det at alle hadde med seg 1 stk forelder (minus 1 som var tøff og var uten) var det 2 folksomme timer i min lille leilighet.

Men det var gøy for barna!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 02:16   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gjort litt forskjell på barnebursdager. Jeg ser det ann fra år til år. Største har hatt bare jentene i samme årskull + ei jente fra årskullet under pga. at hun er eneste jenta der på avdelingen hennes. Med mellomste tulla inviterte vi alle jentene på avdelingen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 08:02   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I barnehagen har vi invitert alle fra samme årskull (ca 9 barn). Skolejenten har nettopp hatt fødselsdag og da inviterte vi alle fra klassen, fire fra parallelleklassen og tre fra klassen over + to barnehagevennninner. Jeg var litt skeptisk til bare fire fra parallellklassen, hun ville selv helst hatt hele, men det ble litt for mange for meg (vi inviterte allerede 28 barn) og vi kom frem til at fire var en så liten del av den andre klassen at det fikk gå.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.