Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Skjellsord som kanskje ikke er det?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-08, 12:08   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjellsord som kanskje ikke er det?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er mange ord jeg ikke egentlig liker, men som jeg ikke tror er stygge eller nedsettende av den grunn - ord det bare ikke faller meg naturlig å bruke, f.eks. fordi det er slang som tilhører en gruppe jeg ikke er en del av. "Kids" om ungdom er et slikt.

Kidsa mine lissom.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 13:37   #22
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Homse er et gårdsnavn.
Grævla er et ord som ikke betyr så mye for meg, men som mange rundt meg skvetter litt av når jeg bruker, bruker det sjeldnere og sjeldnere.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 15:05   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Homse er et gårdsnavn.
.

Jeg har skjønt at noen har hatt det som etternavn, men at mange har byttet.
Jeg husker at jeg ble litt paff da jeg fikk beskjed om å "kontakte Homsen på Vikeså".

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 15:24   #24
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Homse tror jeg er et ord mange homofile bruker selv?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mange mørkhudede kaller seg og andre for "niggers" også, men det er likevel ikke et greit ord.

Jeg vil ikke bruke verken nigger/neger/homse når jeg omtaler homofile/mørkhudete. Vet det er mange homofile som bruker ordet homse selv, og mørkhudete som kaller hverandre niggers osv. Men det blir på andre premisser mener jeg.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg liker ikke ordet Polakk. Jeg vet det er det riktige (og eneste?) ordet, men jeg synes det ofte er så negativt ladet.

Synes også at polakk er negativt ladet, og sier heller polsk...syns det er mye finere =) "Har en polsk nabo jeg" eller "naboen vår er fra polen" osv...

Når det gjelder ord, så sier jeg "Fasikken" en del....
Eks: "Fasikken, nå rekker jeg ikke bussen"
Da mener jeg det som et skjellsord istedetfor "faen", men det er vel ikke noe skjellsord likevel...
Ja, også bruker jeg Grævla også. (lignende jævla...)

Sist redigert av Ibidelma : 10-03-08 kl 15:32. Årsak: nytt ord
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 15:31   #25
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har skjønt at noen har hatt det som etternavn, men at mange har byttet.
Jeg husker at jeg ble litt paff da jeg fikk beskjed om å "kontakte Homsen på Vikeså".

Mitt første møte med en Homse:
Jeg skulle registrere et navn på en kunde.
jeg: "hva skal jeg registrere dette på da?"
han: "Homse"
Jeg rynket med øyenbrynene og så rart på ham.
jeg: "Ehmm....jeg tenkte på navn jeg...
Han (Med et relativt morsk blikk): "Ja, HOMSE er navnet mitt"

Jeg var så rød og varm at jeg holdt på å gå opp i flammer. Og det hjalp ikke mer da han var uforstående og bare kikket strengt på meg...

Gammel 10-03-08, 17:10   #26
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sagt på et bedehus på Jæren: Æg æ grævla glae for at æg æ frelste.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 17:34   #27
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Homse for meg er et veldig negativt ladet ord, på lik linje med faggot eller fag (på amerikansk), så det bruker jeg ikke.

Andre skjellsord er Herregud. Min datter har en venninne på 9 år, og hun smeller fra seg Herregud i øst og vest, og jeg kjenner det kryper inni meg hver eneste gang. Jeg bruker det litt selv, men da høres det selvfølgelig ikke like ille ut.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
homse

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.