|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() It's ok to be gaySier Ellen Degeneres. Jeg har ikke hørt om denne saken, men herlighet så tragisk. Jeg håper alle her inne lærer barna sine at man faktisk ikke dør av at et menneske med en annen legning ser på deg. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: It's ok to be gaySelvsagt, tragisk historie det der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: It's ok to be gaySaken hadde jeg ikke fått med meg, men det var jo helt tragisk.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: It's ok to be gayHomofili har kommet opp som et tema noen ganger i klassen min (3. klasse) og jeg håper det etterhvert går inn hos dem at det bare er sånn at noen finner seg kjæreste av samme kjønn og at det ikke er noe rart i det.
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: It's ok to be gayTemaet homofili har ikke kommet opp hos oss enda, så vi har ikke pratet om det med Malin. Men jeg har en svigermor som proklamerte at "dersom noen av "mine" er homoer eller lesber, ja da går jeg og henger meg."
![]() |
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: It's ok to be gay
Jeg håper virkelig der er flere lærere med den holdningen.
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: It's ok to be gayMinstejenta på 7 år kom med noen uttalelser igår som sjokkerte meg. Det var noe sånt som at en i klassen kjente en som kjente to jenter som var kjærester og de kysset......æææsj, avsluttet jenta mi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: It's ok to be gayJeg leste en artikkel for litt siden som delte homofrykt opp i to; homofobi og homonegativisme. Det at man er homofob (slik hun mente det) innebærer en frykt for å selv være homofil, som da ville blitt nøret opp under om man kom i en situasjon slik som Brandon gjorde. Men man trenger ikke være negativ til homofile likevel, selv om man føler ubehag i forbindelse med egen seksualitet og homofili. Homonegativisme, derimot, er disse som syns at homofili er galt og ytrer dette gjennom hets i varierende grad, juling og som i tilfellet over, drap. Jeg tror det er viktig at man klarer å se forskjellen her og at det er lov å gå gjennom en periode der man vil føle ubehag. Tross alt så skal ungdommen utforske sin egen seksualitet og bli trygg på den og jeg kan forstå at det kan være vanskelig. Voksne mennesker, derimot, bør ha skjønt bedre.
![]() |
#9 |
Pauset
|
![]() Sv: It's ok to be gayEnig med deg Sitron i at det må være lov å føle ubehag over at to av samme kjønn kysser for eksempel. Det må vi voksne også gi forståelse for. Det som ikke er greit er når homo og lesbisk blir brukt som skjellsord... Det hjelper ikke akkurat de som etterhvert har skjønt at de er homoer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: It's ok to be gayEn tragisk sak.