Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Liker du avsporinger?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Liker du avsporinger?
Jeg synes det er en uting. Folk bør holde seg til tema 5 4,27%
Jeg synes det er helt greit, men skjønner ikke helt hvorfor 7 5,98%
Jeg synes det ofte kan bli morsomme, underholdende tråder av det 80 68,38%
Jeg lever og ånder for slike tråder og vil bare ha mer 25 21,37%
Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-08, 23:50   #41
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Det er gøy med avsporinger når man er med på avsporingen Noen ganger får ikke hovedinnlegger svar på det vedkommende spør om i tråden sin, og da har kanskje avsporingene gått litt for langt. Jeg synes ikke det gjør noe at det sklir ut - slik er det jo i den daglige samtalen også!

Gammel 24-02-08, 01:32   #42
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Avsporinger er stort sett bare gøy.

Gammel 24-02-08, 01:44   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes avsporinger er en naturlig og viktig del av stort sett all interessant og/eller underholdende samtale eller diskusjon, og er veldig for dem sånn i prinsippet. (Jeg har til og med kalt bloggen min for det. ) Det er klart det ikke alltid er morsomt og det er klart det ikke alltid passer seg, men det finnes da ingenting som alltid passer seg eller alltid er morsomt. Det finnes helt sikkert også eksempler på folk som holder seg strengt til temaet samtidig som de sårer eller er ufine, uten at det betyr at det å holde seg til temaet i seg selv er sårende eller ufint.

Vil man helst tilbake til det opprinnelige temaet, er det jo heller ingen som hindrer en i å avspore avsporingen og skrive om det hovedinnlegget handler om i stedet.

Gammel 24-02-08, 08:18   #44
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det ofte kan bli morsomme, underholdende tråder av det

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 08:29   #45
Nebbia
Passiv

Standard

Dette burde vært en flervalgspoll. Jeg synes det ofte kan bli morsomme og underholdnede tråder av slikt og synes for så vidt at det er greit uten at jeg alltid forstår hvorfor en tråd spores av. På den annen side synes jeg også folk kan holde seg til tema.

Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 08:32   #46
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg synes det ofte kan bli morsomme, underholdende tråder av det

Gammel 24-02-08, 10:53   #47
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker avsporinger, ofte er det disse trådene som er mest underholdende.

Berglijot:

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:04   #48
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har jobbet med barn i mange år, så avsporinger er naturlig og greit. Som oftest er det spennende å se hvordan en tråd utvikler seg, med flere avsporinger. Unntak er når noen tar opp alvorlige ting om egne barn, seg selv eller familie, men jeg har ikke sett at noen har vært så tankeløse at de har avsporet sånne tråder.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:06   #49
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

I noen tilfeller kan avsporinger være ok, også for hovedinnlegger kanskje?! Men, når avsporingen dreier seg om å rette skrive og/eller grammatikkfeil hos hovedinnlegger (eller hos andre i tråden, for den saks skyld), synes jeg det er respektløst og direkte ufint!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:13   #50
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes avsporingene kan være underholdende, fordi de man ofte går over til å diskutere noe mer spennende, eller med en annen vinkling enn det HI introduserte opprinnelig. Avsporinger som fyller side etter side med fjas mellom en håndfull brukere synes jeg er en uting.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:37   #51
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Berglijot:

Kva får deg til å tru det? Fnys!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 09:53   #52
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Samtlige højdaretråder på NM og FP er tråder som har sporet av.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:40   #53
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker avsporinger jeg, også når jeg ikke deltar i dem. Se her nå, hvor mye morsommere det er når en tråd sporer av:

HI: Liker du potet eller pølse?

Dame 1: Potet
Dame 2: Potet
Dame 3 Pølse
Dame 4 Potet
Dame 5 Potet
...
Dame 88: Potet
Dame 100: Pølse
Dame 101: Potet
...
Sitron: Potetpisere er slaurer
Dame 110 Pølse
...
Dame 210 Pølse
Mim: Poteter er sunnere enn pølser.
Skilpadda: det er flere bokstaver i poteter enn i pølse
Benmurphy: Spam, spam, spam!
Tinetoff: Jeg har lest en bok om potet- og pølsespising i Baltikum.
aC: Kumbayah!
Dame 214: Hold dere til saken! Jeg liker potet.

Sist redigert av Esme : 25-02-08 kl 10:45. Årsak: Tinetoff spikket meg.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:42   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lever og ånder for avsporinger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:42   #55
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 25-02-08, 10:43   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, også Kumbayah, selvfølgelig.

Gammel 25-02-08, 10:43   #57
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er faktisk veldig opptatt av potet- og pølsespising i (ikke på) Baltikum.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:46   #58
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

I Baltikum. Men Balkan?

Gammel 25-02-08, 10:46   #59
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Pølse

Gammel 25-02-08, 10:46   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Har du noen referanser til det? Kan ikke bare slenge ut sånne påstander uten å underbygge det med solide fakta, altså.

Svar

Emneord
avsporing, baltikum, emneord vs. etiketter, isbilen, klassiker, nationaltheatret, preposisjonsbruk, pølsevev, taggefjas

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.