Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

En skinnjakkepoll

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Har du skinnjakke, og bruker du den?
Ja, og jeg bruker den 62 31,96%
Ja, men jeg bruker den ikke 35 18,04%
Nei 97 50,00%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-08, 18:54   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En skinnjakkepoll

På en kjøretur i dag registrerte jeg at det finnes en del utsalg hvor de selger skinn (og også pels). Jeg synes omtrent aldri jeg ser noen med skinnjakker, så jeg skjønner ikke hvordan disse utsalgene kan overleve.
Har du skinnjakke? Bruker du den? Spesifiser gjerne i tråden hva slags type skinnjakke det er.

Forresten festlig å se at Hasselnøtt har en tråd om skinnjakke, når jeg i hele dag har tenkt å lage denne pollen.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:55   #2
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En skinnjakkepoll

Hjelpes, hodet er ikke med. Må selvsagt ha ett alternativ til: nei.
Modde!

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:57   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har skinnjakke, og bruker den.

Er ei bruk, kort jakke. Litt innsvinget, og litt tøff modell. Kom over den i London i fjor, og klarte bare ikke la vær.

Har ei gammel skinnkåpe hengende også, men den er ikke brukt på mange mange år.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:03   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Har en roeff dressjakke i svart skinn. Bruker den mye host og vår. Har også en semsket kort jakke som brukes innimellom.

Gammel 13-02-08, 19:04   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg har en skinnjakke som jeg tok/arvet fra min bestefar, den første skinnjakken han eide så den er noen år gitt. Den er for liten til feite meg, men den er råkul og en gang skal jeg inn i den igjen.

Gammel 13-02-08, 19:04   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Har to som jeg ikke bruker, og har kvittet meg med andre støvsamlere tidligere ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:05   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte nei, men kom på at jeg kjøpte en på Vero Moda i fjor vår. Sånn kort som var moderne i vår.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:32   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to skinnjakker, og jeg bruker dem ganske mye (men ikke om vinteren).
Den ene har jeg kjøpt i London. Den er brun og innsvingt og går rett nedenfor rompa.
Og så har jeg en lys gyllenbrun kort innsvingt en i ganske tynt skinn, litt 70-talls i stilen.
Liker skinnjakker jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:40   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en fra Vero Moda som jeg kjøpte for ti år siden. Har ikke brukt den på sikkert åtte år, men klarer ikke kaste den.

Ønsker meg veldig en sånn saueskinnsjakke som jeg hadde på ungdomsskolen, da jeg hadde en periode jeg kledde meg litt sånn 70-talls inspirert. (Tøff orange cordbukse med sleng, tunikablusegreie, saueskinnsjakke, og hjemmestrikket lue i rødt, orange, brunt og hvitt med laaang dusk. ) Det er uten tvil den deiligste jakken jeg noen gang har hatt!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:51   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, har to type "pilot" og bruker begge.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 20:01   #11
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en kort skinnjakke fra Vila. Sort. Det er vel en pilot-modell.
Den er i bruk ja.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 20:02   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg tviholder på 80-tallets rockeimage, og har nesten brukt opp min favorittskinnjakke nå.
Det er en kort, brun, syrebehandlet jakke som i utgangspunktet var ment å se slitt ut, men som nå ser ut som om den synger på siste verset, noe den forøvrig gjør også.
Ellers har jeg en lenger, svart skinnjakke, type blazer-aktig/dressjakkeform, som har vært flittig i bruk i nesten 10 år, og en brun skinnfrakk som min mor kjøpte på en bruktsjappe for en hel liten evighet siden.
I tillegg har jeg to halvlange retro semskaskinnsjakker i brunt og en diger saueskinnsjakke som er uunnværlig på kalde vinterdager.

Å ja - så har jeg arvet min beste venninnes MC-jakke, komplett med G'n'R-nål og masse gode minner.

Gammel 13-02-08, 20:20   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, jeg har en god og varm en med pelssiden inn. Deilig vinterjakke. Hadde bare ikke de knappene ramlet av hele tiden (møkkasytråd).

Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 20:28   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg har en skinnjakke.
Jeg har en lys brun skinnjakke. En vår/sommer/høst type.
Jeg er kjempeglad i den og har brukt den mye.

Gammel 13-02-08, 20:29   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Jeg har en kort skinnjakke fra Vila. Sort. Det er vel en pilot-modell.
Den er i bruk ja.

Tipper den er lik som min, og den er også i bruk.

Tror forresten ikke så mange på vår alder kjøper skinnjakkene sine på skinnbutikker jeg da.

Gammel 13-02-08, 20:40   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Tipper den er lik som min, og den er også i bruk.

Tror forresten ikke så mange på vår alder kjøper skinnjakkene sine på skinnbutikker jeg da.

Nei, jeg har fått alle mine!
Mannen er like fast i 80-tallet som jeg er (det er en grunn til at jeg elsker ham ) og kjøper sine på Fretex.

Gammel 13-02-08, 20:41   #17
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tre, og bruker sjelden noe annet enn skinnjakke (bortsett fra nå om vinteren, når det er for kaldt :abstinens: ). En litt MC-aktig, en "ordentlig" MC-jakke, og en litt "penere" skinnjakke som jeg har kjøpt av Angelique.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 20:42   #18
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei (iallefall tror jeg ikke jeg har noen). Kjøpte meg en i Tyrkia for maaaange år siden og den har jeg kvittet meg med. Hvis ikke henger den veldig langt inne i skapet.

Gammel 13-02-08, 21:37   #19
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du glemte Dustepoll.....

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 21:52   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en fantastisk, arvet skinnjakke fra 70-tallet som jeg brukte til den falt fra hverandre, og savner den dypt og inderlig. Dog er den byttet ut med en arvet, kort, svart skinnjakke som jeg også kommer til å bruke til den faller fra hverandre. Akkurat min stil. Spot on. Gud, jeg elsker den jakka.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.