Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg får ikke prikke den jeg vil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 13:44   #61
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke prikke den jeg vil

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Prikkekampanje? Er dere virkelig redde for det?

Selvfølgelig er vi ikke redde for det. Poenget er at slik vi har valgt å løse det i dag, så vil hele hensikten med privatsalongen forsvinne dersom vi løser helt opp. Og at folk tigger prikker for å komme inn der har vi allerede sett. Det er meget mulig at vi på sikt kommer til å finne andre løsninger på medlemssalongen, og evt opprette andre mer private klubber, men slik det er nå får det være en stund til.

Sitat:

Hva med å heller kaste ut folk, evt. utestenge de fra hele ryktesystemet hvis de misbruker det. Overformynderi.

Å kaste folk ut for å missbruke ryktesystemet synes jeg for min del er mye større overformynderi enn det å ha noen regler for hvor mange en kan spre til. Hvordan reglene er utformet kommer jo helt an på hvilken hensikt ryktesystemet skal ha. Foreløpig har vi valgt å ha en tradisjonell hensikt med ryktesystemet, samt at det skal ha en funksjon i forhold til medlemssalongen, men litt mer liberale grenser enn adre fora med samme hensikt.

Å utestenge noen fra ryktesystemet fordi de tigger grønne prikker eller har grønnprikkekampanjer synes jeg for min del høres ut som overformyderi, og mye lettere å ha noen enkle grenser. Jeg gidder ikke bruke tiden min på å se om folk bruker ryktesystemet på riktig måte, da er det bedre å heller løse opp begrensningene, men det i seg selv vil også føre med seg andre utfordringer som ikke er aktuelt å ta tak i akkurat nå.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 13:44   #62
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Insinuerer du at Tinetoff må være full for å prikke meg? :snurtmednisselue:

Gammel 02-11-06, 13:48   #63
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er greit sånn som det fungerer nå. Får jeg melding om at jeg må prikke andre før jeg kan prikke den jeg vil, kan jeg prikke noen flere eller si det jeg ville sagt på prikk i tråden.

I kveld skal jeg drikke vin, så da prikker jeg nok Tinetoff og Claire

Gammel 02-11-06, 13:49   #64
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Han der har visst i hvert fall fått vin.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 13:52   #65
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ta meg et glass i morgen, så da blir det prikker å få.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 13:53   #66
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det slik du ser ut når du drikker, nolo!
Du er nå en søtnos!

Gammel 02-11-06, 14:46   #67
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Selvfølgelig er vi ikke redde for det. Poenget er at slik vi har valgt å løse det i dag, så vil hele hensikten med privatsalongen forsvinne dersom vi løser helt opp. Og at folk tigger prikker for å komme inn der har vi allerede sett. Det er meget mulig at vi på sikt kommer til å finne andre løsninger på medlemssalongen, og evt opprette andre mer private klubber, men slik det er nå får det være en stund til.

Å kaste folk ut for å missbruke ryktesystemet synes jeg for min del er mye større overformynderi enn det å ha noen regler for hvor mange en kan spre til. Hvordan reglene er utformet kommer jo helt an på hvilken hensikt ryktesystemet skal ha. Foreløpig har vi valgt å ha en tradisjonell hensikt med ryktesystemet, samt at det skal ha en funksjon i forhold til medlemssalongen, men litt mer liberale grenser enn adre fora med samme hensikt.

Å utestenge noen fra ryktesystemet fordi de tigger grønne prikker eller har grønnprikkekampanjer synes jeg for min del høres ut som overformyderi, og mye lettere å ha noen enkle grenser. Jeg gidder ikke bruke tiden min på å se om folk bruker ryktesystemet på riktig måte, da er det bedre å heller løse opp begrensningene, men det i seg selv vil også føre med seg andre utfordringer som ikke er aktuelt å ta tak i akkurat nå.

Ja, du er jo sjefen og har det sikkert slik det er nå fordi du synes det er best, men jeg synes fremdeles at det er tåpelig at man ikke får prikke det innlegget man ønsker, når man ønsker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 14:53   #68
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du er jo sjefen og har det sikkert slik det er nå fordi du synes det er best, men jeg synes fremdeles at det er tåpelig at man ikke får prikke det innlegget man ønsker, når man ønsker.

Ja, ja. Det har du jo rett til å mene.

Hva jeg synes er best eller ikke har jeg ikke tatt stilling til enda, jeg har bare forklart hvorfor det er organisert som det er.
Jeg er åpen for innspill til andre løsninger. Men kan ikke helt forholde meg til "det er tåpelig" og "overformynderi å ha regler".

Gammel 02-11-06, 14:57   #69
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huh? Argumenterer du ikke for hvorfor det skal være sånn? Du trenger nemlig ikke forklare meg hvordan systemet er lagt opp nå, det merker jeg jo. (Og det er jo det jeg er misfornøyd med.)

Gammel 02-11-06, 15:04   #70
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huh? Argumenterer du ikke for hvorfor det skal være sånn? Du trenger nemlig ikke forklare meg hvordan systemet er lagt opp nå, det merker jeg jo. (Og det er jo det jeg er misfornøyd med.)

Hun har jo argumentert for hvorfor det er sånn. At du ikke er enig i argumentene, er en annen sak.

Gammel 02-11-06, 15:05   #71
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hun har jo argumentert for hvorfor det er sånn. At du ikke er enig i argumentene, er en annen sak.

Nei, hun sier jo: Hva jeg synes er best eller ikke har jeg ikke tatt stilling til enda,

Gammel 02-11-06, 15:07   #72
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Jeg har notert meg din meningsytring. Det bare virket som du ikke forsto at det gjaldt litt flere ting enn din rett til å prikke hvem du vil. Og nei, jeg arumenterer ikke for hvorfor det skal være slik. Jeg forklarer hvorfor det er som det er foreløpig.

Gammel 02-11-06, 15:07   #73
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Nei, hun sier jo: Hva jeg synes er best eller ikke har jeg ikke tatt stilling til enda,

Hun har skrevet tidligere i tråden at ettersom ryktepoengene brukes til å gi adgang til medlemssalongen, så ønsker admin å ha noen begrensninger når det gjelder å gi ut ryktepoeng. Og så sier hun at hun ikke nødvendigvis mener at dagens løsning er den beste - det betyr jo at hun er åpen for å endre den dersom hun/de finner en løsning som er bedre, det betyr ikke at hun ikke har noen mening om dagens løsning.

Gammel 02-11-06, 15:09   #74
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har forklart hvorfor det er som det er, det vil si at hun har gitt argumenter for hvorfor det er som det er. Hun mener vel at avgjørelsen ikke er hogd i stein, og hvis hun får høre bedre argumenter for en annen løsning, vil hun vurdere den.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:12   #75
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hun har forklart hvorfor det er som det er, det vil si at hun har gitt argumenter for hvorfor det er som det er. Hun mener vel at avgjørelsen ikke er hogd i stein, og hvis hun får høre bedre argumenter for en annen løsning, vil hun vurdere den.

Ja, og det har jeg skjønt. Nå forklarer jeg deg og Skilpadda hvorfor jeg skrev som jeg gjorde i innlegg #69.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg har notert meg din meningsytring. Det bare virket som du ikke forsto at det gjaldt litt flere ting enn din rett til å prikke hvem du vil. Og nei, jeg arumenterer ikke for hvorfor det skal være slik. Jeg forklarer hvorfor det er som det er foreløpig.

Joda, visst forstod jeg.:sjeni:

Gammel 02-11-06, 15:16   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Ja, og det har jeg skjønt. Nå forklarer jeg deg og Skilpadda hvorfor jeg skrev som jeg gjorde i innlegg #69.

Dette kan bli en lang tråd.

Gammel 02-11-06, 15:18   #77
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Det går helt fint. Har ikke så mye annet å gjøre likevel.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:25   #78
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Gammel 02-11-06, 15:28   #79
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, gudbedre, selvfølgelig ikke. Jeg må bare prikke mange uvesentlige før jeg får prikke den jeg egentlig vil prikke.

Skal jeg nå føle meg priviligert eller uvesentlig?

Gammel 02-11-06, 15:33   #80
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Skal jeg nå føle meg priviligert eller uvesentlig?

Ja, det kan man spørre seg om.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.