Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kule i øl?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-08, 02:40   #21
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kule i øl?

Fin lyd lager de også, de kulene. (Hør godt etter når du nettopp har åpnet boksen.)

Hilsen enda en mørkt-øl-elsker.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 06:58   #22
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Er det ikke slik at man helst ikke skal drikke mørkt øl fra boksen? Mener å ha lært at man skal tømme det over i et glass, helst fort slik at skummet får utviklet seg?

Gammel 10-02-08, 09:55   #23
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Disse kulene har et fantastisk navn - WIDGET så i ølbokser blir de "floating widgets"

http://en.wikipedia.org/wiki/Widget_%28beer%29

Sist redigert av Lisa : 10-02-08 kl 10:01.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 12:39   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne kula ble også oppdaget her i hus da mannen kjøpte seg Kilkenny for en stund siden. Han lurte veldig, men jeg bad ham lese på boksen før han eventuelt gikk på butikken og klaget Leser man på boksen står det forklart hvorfor kula er der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 20:28   #25
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Denne kula ble også oppdaget her i hus da mannen kjøpte seg Kilkenny for en stund siden. Han lurte veldig, men jeg bad ham lese på boksen før han eventuelt gikk på butikken og klaget Leser man på boksen står det forklart hvorfor kula er der.

God idè!

Gammel 10-02-08, 21:36   #26
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Er det ikke nitrogen, da?
Jeg har jobbet i bar, og der ble fatene med stout og ale tilkoblet en gassflaske med bl.a. nitrogen.

Gammel 10-02-08, 21:40   #27
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Den kula i ølboksen inneholder øl under veldig høyt trykk. Den har et bittelite hull i seg. Så lenge ølboksen ikke er åpnet, så holder ølet seg i kula. Når boksen blir åpnet, senkes trykket i boksen slik at trykket i kula blir høyere på innsiden enn på utsiden. Ølet i kula skyter da ut gjennom det lille hullet som en geysir og pisker opp ølet til å generere luft og skum.

Hilsen mannen min som kan sitt øl.

Ps. Guinness har også slik kule.

Når jeg leste dette lo jeg høyt for meg selv her i stua.

Liker best dahls jeg!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 22:45   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Er det ikke nitrogen, da?

Ølet i kula er supermettet med CO2 og nitrogen.

Når ølboksen blir pasteurisert ved 60 grader i 15-20 minutter, så øker trykket i kanna og øker ølmengden inne i kula. Likevekt er nådd ved ca 25 psi. Når du så åpner ølboksen, sier det "pfoff."

Sier mannen min.

Sist redigert av Inagh : 10-02-08 kl 22:51.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 23:29   #29
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ølet i kula er supermettet med CO2 og nitrogen.

Når ølboksen blir pasteurisert ved 60 grader i 15-20 minutter, så øker trykket i kanna og øker ølmengden inne i kula. Likevekt er nådd ved ca 25 psi. Når du så åpner ølboksen, sier det "pfoff."

Sier mannen min.

Det tror jeg på
Det høres ut som om mannen din kan sitt øl, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.