Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva er greit å ha på i bryllup? (gjest, ikke brud)
Alle farger er greit 14 10,69%
Alle farger bortsett fra hvitt er greit 68 51,91%
Svart er lov hvis man har fargerikt tilbehør 46 35,11%
Hvitt er lov hvis man har fargerikt tilbehør 11 8,40%
Svart er aldri greit 17 12,98%
Hvitt er aldri greit 49 37,40%
Pasteller er i faresonen 2 1,53%
Jeg går alltid i rosa, uansett 0 0%
Jeg driter i hva folk synes 8 6,11%
Dette var en ovenfra og ned-poll 2 1,53%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-08, 10:35   #21
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Alle farger bortsett fra hvitt er greit
Generelt sett synes jeg også det kommer an på typen bryllup, samt om det er vinter elelr sommer. Tror ikke jeg hadde gått i sort kjole i et sommer bryllup.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:37   #22
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå var det Hønnis tråd, tror jeg.

Ja, det var det. Sorry, Bauche og Hønni. Modde?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:40   #23
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svart er greit, hvitt er ikke greit med mindre man er brud.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:41   #24
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ville ikke brukt sort eller hvit, med mindre mann er han kjønn da er sort greit.
Det var flere som hadde mørke kjoler i mitt bryllup jeg brydde meg ikke, men ville ikke valgt å gå med det selv.

Gammel 09-01-08, 10:47   #25
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Ja, det var det. Sorry, Bauche og Hønni. Modde?

Det går fint. :raus:

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Generelt sett synes jeg også det kommer an på typen bryllup, samt om det er vinter eller sommer. Tror ikke jeg hadde gått i sort kjole i et sommer bryllup.

Jeg skal i vinterbryllup og tenkte at det kanskje var greiere med sort da. Nå har jeg derimot kommet frem til at jeg har en gylden anledning til å shoppe om jeg velger å være konservativ. Da er jeg det!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:57   #26
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sort er greit, men det avhenger litt av snitt og fasong - og tilbehør. Hvitt er ikke greit. Jeg hadde kvaler da jeg skulle være forlover for min venninne. Jeg har en flott bunad som jeg kunne tenke meg å bruke, men den er off-white. Min venninne mente at det gjorde overhodet ingenting, så etter mye tankevirksomhet fra min side, endte det med at jeg brukte den. Bruden hadde hvit kjole og slør og bukett, og det var overhodet ingen mulighet for at jeg skulle overskygge henne på noe som helst vis.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:59   #27
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Bunad er vel nesten alltid greit, eller når er det ikke greit? Kanskje det krever en egen tråd?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 11:21   #28
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri gått i helt sort eller helt hvitt.

Jeg har vært forlover i en kjole i sort, grått og hvitt og følte meg helt passende selv.

Bunad er vel alltid korrekt, uansett farge.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 11:21   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lever i 2008, ikke i 1958, så ja - sort er helt greit i min bok! Folk får kle seg som de vil for min del. Men siden jeg vet at det finnes gammeldagse sære folk der ute som tviholder på eldgamle utdaterte regler, så ville jeg nok spurt brudeparet om det var greit først. Det har jeg ikke trengt å gjøre til nå da, siden jeg jo kjenner de som gifter seg og vet at de tenker som meg, heldigvis.
Jeg ville nok ha slengt på et fargerikt sjal eller noe da, men det er fordi jeg synes helsort er litt stusselig. Liker farger.

Gammel 09-01-08, 11:35   #30
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Men jeg hadde nok ikke brukt svart selv.

Gammel 09-01-08, 11:46   #31
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og det aller verste, kom jeg plutselig på nå, var hjemturen vår. Blåmann kjørte, og vi hadde med oss et vennepar i bilen. I tillegg tok vi med en av de andre gjestene - en stillfaren fyr som ingen av oss kjente fra før, men som trengte skyss. Den fulle hvitkledde ble et naturlig diskusjonstema i bilen, og vi var ganske rystet. Hvem var den stakkars kjæresten hennes, egentlig, spurte kompisen min. Det var det ingen som hadde fått med seg - før det kom beskjedent fra passasjersetet: "det er meg". (Eller sa han var, tro? De reiste åpenbart ikke hjem sammen, i alle fall. )

Tipper det ble tyst i bilen etterpå.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 11:48   #32
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Tipper det ble tyst i bilen etterpå.

Tyst som i graven.

Gammel 09-01-08, 12:09   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte at alle farger er greit, men det kommer helt an på bryllupet. I vårt bryllup ville jeg ikke reagert på noe antrekk. 4 av gjestene hadde nesten identisk antrekk med bruden (meg) og det gjorde meg absolutt ingen ting. Det hadde sett litt rart ut om en gjest hadde kommet i en diger hvit brudekjole eller noe som ble veldig spesielt av andre årsaker, men ellers tror jeg det meste hadde glidd inn.

I bryllupet til folk som er opptatt av kleskoder og sånt ville jeg selvsagt tenkt meg nøye om hva jeg gikk kledd i. Alt avhenger av settingen synes jeg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 12:11   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvitt er aldri greit, synes jeg. I alle fall ikke hvis ikke bruden går i hvitt!! Da kan det oppstå "misforståelser". Unntaket er selvsagt bunad (minus brudekrone, selvsagt ).
Svart er også greit, synes jeg, men enig i at det kommer an på snitt og tilbehør. Men det er jo sjelden folk ser ut som de skal i begravelser bare fordi de har på seg svarte klær.
Jeg hørte også rykter om at rødt heller ikke er greit?? Men det har jeg gitt beng i.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 12:25   #35
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Jeg var ikke engang hvitkledd i mitt eget bryllup. Det var det derimot en av gjestene som var - helt hvit, både kjole og jakke. Ettersom jeg selv hadde bunad så lot jeg henne få være med på festen. :generøs:

Gammel 09-01-08, 12:41   #36
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

med dere 6% som sier jeg ikke kan gå med svart i bryllup til helgen når jeg har brukt 3 dager på å kjøpe tilbehør til min lille sorte! (Som er den eneste jeg kommer inn i)

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 09-01-08 kl 13:28. Årsak: glemte litt
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 12:53   #37
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt er lov bortsett fra hvitt. Men hadde jeg hatt en svart kjole, hadde jeg nok brukt fargerikt tilbehør.

Gammel 09-01-08, 13:55   #38
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle farger unntagen hvitt er greit, men svart med "muntres opp" med noe fargerikt tilbehør.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 14:35   #39
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Alle farger unntatt hvitt er greit, men jeg ville selv ikke gå i sort i bryllup, hvis jeg hadde et annet alternativ.

Gammel 09-01-08, 14:46   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke i svart og heller ikke i hvitt. Jeg har gått i lys pastellgrønn, det er vel det mest vågale jeg har forsøkt meg på. Jeg bruker mest bunad, jeg. :safe:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.