Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Litterært nyttårsforsett?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-07, 00:30   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litterært nyttårsforsett?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Uffa. Har hun begynt i barnehagen nå? Mine begynte å sove veldig mye bedre når de fikk slitt seg ut i barnehagen først.

(Høres for øvrig ut som du trenger litt skikkelig myk og fluffy fniselitteratur å trøste deg med.)

Hun har gått full dag i barnehage i to måneder, og det var vel da elendigheten startet.

Er dessverre dårlig på fniselitteratur; der er det stort sett bare Are Kalvø som gjelder. Jeg sliter fortsatt med ettervirkningene av den Marian Keyes-boka som jeg prøvde meg på (og som siden gjorde livet surt for Desembermamma).

Gammel 31-12-07, 00:54   #22
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sovinga vil gå seg til når hun begynner å gå, det er ganske vanlig med dårligere soving i utviklingsperioder.

Jeg klarer heller ikke lese på buss, på tog og fly derimot går det helt greit.
Jeg skulle gjerne ha lest mye mer jeg også, og det er sikkert hundrevis av bøker jeg burde ha lest. Jeg vet bare ikke hvor jeg skal begynne.
Har pga lite soveflinke barn ikke lest nyere litteratur fra 2002 og fremover, eneste unntaket er Francis Meyer.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 02:08   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blogglister er fint, både for bøker og film. Jeg har ingen egentlige nyttårsforsetter, men vil gjerne både lese flere bøker og se flere filmer, så jeg kan jo prøve å få til flere enn i år. Og så kan jeg begynne å skrive opp filmene vi ser hjemme også, ikke bare kinofilmene. Og så burde jeg begynne å skrive litt mer om de aktuelle bøkene og filmene også, for det er også morsomt både å gjøre og å bla tilbake i.

- Jeg kan jo forresten i det minste love meg selv at jeg skal få lest ferdig de bøkene som har stått på "leser nå"-listen min omtrent siden forrige årsskifte.

Gammel 31-12-07, 02:12   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest ferdig 12 romaner i år, mot 26 i fjor. Det er ikke en bra utvikling. (11 av de 26 var riktignok hele Sayers-katalogen, som ble slukt meget raskt, men likevel.)

Gammel 31-12-07, 10:18   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble bare 26 bøker på meg i år. Vanligvis har tallet ligget rundt 50, og jeg håper jeg tar meg opp igjen.

Gammel 31-12-07, 14:50   #26
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest 38 siden april, det betyr antagelig at jeg har lest nærmere 60 totalt. Det er vel omtrent som vanlig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 16:32   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest maks. ti bøker, tror jeg. Triste greier.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 08:27   #28
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med full jobb, to gutter og en tel for/etterarbeid på kveldstid har jeg har ikke hatt overkudd til å lese bøker annet enn i ferier. Men da leser jeg til gjengjeld mye. Jeg har mange bøker som jeg har lyst til å lese, og målet er å få lest i hvertfall en bok i måneden, i tillegg til de jeg leser i ferier.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 16:05   #29
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har som mål å lese 25 romaner i 2008. Må lage meg en liste et sted.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.