Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 19:13   #81
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Oppskrytt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:28   #82
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter middagsbesøk, med to barn ekstra i tillegg til Hannah, og et vanvittig styr (syens jeg akkurat nå iallefall).. så tror jeg nok vi går for en hjemmenyttårsaften ja.
Hannah er så hyper for tiden (har vært hjemme lenge nå gitt) - at det blir langt fra KOSELIG for meg. Kanskje bedre når barna blir litt større?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:58   #83
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Da jeg var høygravid på nyttårsaften for tre år siden, startet jeg og mannen en liten tradisjon vi likte så godt at vi har fortsatt med det:
Etter den sedvanlige nyttårsmiddagen hos/sammen med svigermor, drar vi hjem hit og slapper av.
Litt før tolv slokker vi alle lys og sitter i vinduet og ser på rakettene, snakker om året som har gått og året som kommer.
Bare vi to, mens gutten sover trygt oppe i sengen sin.

Gammel 29-12-07, 22:07   #84
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hannah er så hyper for tiden (har vært hjemme lenge nå gitt) - at det blir langt fra KOSELIG for meg. Kanskje bedre når barna blir litt større?

Bare vent, snart går vi hjemme og biter negler på nyttårsaften i frykt for hva de små finner på i festlig lag.

Etter juledager på tur, må jeg tilstå at jeg gruer meg til nyttårsaften i år. Liv er helt håpløs å legge a) på fremmede steder og b) når det er mange folk og mye som skjer. Jeg har allerede backup-planen klar - jeg kjører hjem klokka ni, stapper henne i egen seng og tilbringer kvelden på nettet.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:10   #85
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Bare vent, snart går vi hjemme og biter negler på nyttårsaften i frykt for hva de små finner på i festlig lag.

På seg selv kjenner man andre, er det noe som heter - har jeg hørt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:13   #86
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Hehe, mine foreldre hadde aldri noe å frykte fra min kant - dessverre, hadde jeg nær sagt. Jeg var særdeles tekkelig.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:17   #87
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nja, oppskrytt og oppskrytt - jeg mener vi i stor grad styrer våre egne forventninger. Det er mange år siden jeg hadde så store forventninger til nyttårsaften av jeg tok meg i å bli skuffet. Tror 2000 var det siste som floppet helt for min del. Etter det har jeg tatt ansvar og sørget for den moroa jeg trenger selv.

Vi har hatt ulike erfaringer med nyttårsaftener siden også, men forventningene står sjelden i taket. Jeg har lært for lenge siden at de beste festene, er de som bare skjer.

I år gleder vi oss stort til å få ei venninne med sønnen over på middagsbesøk, smågutta er kompiser fra barnehagen så det blir nok helst deres fest.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:30   #88
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier å feire nyttårsaften hos noen gode venner av oss. Som regel har de et eller to vennepar til på besøk og vi er en god blanding av barn og voksne. Det serveres lite alkohol, men mye god mat og gode kaker. Det er bestendig meget hyggelig.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:47   #89
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Ja synes den er litt oppskrytt. I år skal vi feire sammens med familien blir første gang på mange år, familien vill si svigers etc tror det blir koselig. Har snakket litt med fellees venner med barn på noegenlunde samme alder om å lage til en tradisjon å samles tror det kan bli artig.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:56   #90
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hehe, mine foreldre hadde aldri noe å frykte fra min kant - dessverre, hadde jeg nær sagt. Jeg var særdeles tekkelig.

Jeg også. I hvert fall fram til attenårsalder.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:19   #91
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Jeg er glad i nyttårsaften. I år skal vi kose oss med god mat. Vi, et vennepar med jevngamle barn og mannens bror og fetter. En veldig god anledning til å treffes og til å sitte her og prate til langt utpå kvelden (ungene vernatter bare, så de kan godt sovne). Alle har jo fri dagen etter, så da har man allverdens tid. Jeg syns nyttårsaften er koseligere nå enn før vi fikk barn!

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:07   #92
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Da jeg var høygravid på nyttårsaften for tre år siden, startet jeg og mannen en liten tradisjon vi likte så godt at vi har fortsatt med det:
Etter den sedvanlige nyttårsmiddagen hos/sammen med svigermor, drar vi hjem hit og slapper av.
Litt før tolv slokker vi alle lys og sitter i vinduet og ser på rakettene, snakker om året som har gått og året som kommer.

Høres ut som en GOD plan.

Men det er nesten sånn at jeg føler jeg får litt sånn rare blikk når jeg sier at vi antagelig bare blir hjemme nyttårsaften da...
Litt sånn "what a life" liksom.

Hadde vi hatt et vennepar med feks ett barn, som også skulle ha lagt seg, så hadde det vært greit. Men våkne og hyperaktive unger takler jeg litt dårlig for tiden kjenner jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:17   #93
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Har aldri likt nyttårsaften. Oppskrytt,

Hva er egentlig vitsen med å feire at man forlater et år man har brukt 365 dager på å bli kjent med, til fordel for noe ukjent?

For meg er det bare en dato. Som alle andre.

IIIIK!

Skumle, skumle nye året.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:24   #94
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nyttårsfeiring er oppskrytt og da jeg var yngre var det et forferdelig stress. Ble man invitert på fest eller var man Vera Venneløs? Det ordnet seg jo alltid på et vis, men var jo aldri verdt alle bekymringene på forhånd og all oppgiringen i forkant.

Nå er det koselig. En kveld med god mat og champagne. Hva kan bli feil med det liksom?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:26   #95
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Det har jeg hørt også. Vanligvis synes jeg ordtak har en del for seg, at det kan ligge noen gamle sannheter i dem, men ikke dette her. Jo eldre jeg blir, jo mer sikker blir på at på seg selv kjenner man ingen andre.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 23:31   #96
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsaften er familiedag for oss, så her er den ganske fin synes jeg. Særlig de siste årene, siden mannen har sluttet å kjøre drosje på si.

Fjorårets nyttårsaften var så fin. Vi feiret hos moren min. Alle koste seg, det var løping/gang rundt juletreet, musikalske gjester som spilte og en utrolig god, humoristisk og inkluderende atmosfære. Jeg følte faktisk at jeg var stolt av å ha en sånn familie.

Jeg håper det blir like fint i år.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 00:52   #97
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker nyttårsaften, jeg.
Jeg har vel som de fleste hatt en fase der poenget med kvelden var å finne den kuleste festen, og leve med engstelsen for å ha gått glipp av noe som har foregått et helt annet sted. Men dette føler jeg gjelder en sterkt begrenset periode.
Jeg har mange gode minner fra nyttårsaften i barne- og tenåra. De siste årene har jeg hatt et veldig avslappet forhold til nyttårsaften, men allikevel sett frem til dagen med en viss forventning.

Gammel 31-12-07, 18:08   #98
Pipling
Nybegynner

Pipling sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
Pipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Dette hørtes helt utrolig koselig ut
Skal foreslå det for mannen

Forresten synes jeg nyttårsaften er helt ok!
Var tidligere mye stress med "riktig" fest o.l. Nå er det bare en dag med felles middag, gamle venner som samles og mye kooooos. Liker nyttår jeg!

Sist redigert av Pipling : 31-12-07 kl 19:13.
Pipling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 18:12   #99
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sånn som meg?

Jepp, sånn som deg.

Har ikke feiret skikkelig på åresvis. Spiser god middag, går nyttårsbukk, ellers ikke noenting.

Gammel 31-12-07, 18:17   #100
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Nyttårsbukk.. Det var jeg ikke klar over fantes før min mann ble overvettes overrasket her en dagen da det sto to julebukker på døren vår. I ROMJULEN!!!??
I Bergen var det bare nyttårsaften man gjorde slikt. Men det er vel bergensere i et nøtteskall! Egen tradisjon for det meste.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.