|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Etter middagsbesøk, med to barn ekstra i tillegg til Hannah, og et vanvittig styr (syens jeg akkurat nå iallefall).. så tror jeg nok vi går for en hjemmenyttårsaften ja.
|
|
|
#83 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Da jeg var høygravid på nyttårsaften for tre år siden, startet jeg og mannen en liten tradisjon vi likte så godt at vi har fortsatt med det:
|
|
|
|
#84 |
|
intro
|
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?
Bare vent, snart går vi hjemme og biter negler på nyttårsaften i frykt for hva de små finner på i festlig lag.
|
|
|
|
#85 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
På seg selv kjenner man andre, er det noe som heter - har jeg hørt. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
intro
|
Hehe, mine foreldre hadde aldri noe å frykte fra min kant - dessverre, hadde jeg nær sagt. Jeg var særdeles tekkelig.
|
|
|
|
#87 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Nja, oppskrytt og oppskrytt - jeg mener vi i stor grad styrer våre egne forventninger. Det er mange år siden jeg hadde så store forventninger til nyttårsaften av jeg tok meg i å bli skuffet. Tror 2000 var det siste som floppet helt for min del. Etter det har jeg tatt ansvar og sørget for den moroa jeg trenger selv.
|
|
|
#88 |
|
trøtt
|
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Vi pleier å feire nyttårsaften hos noen gode venner av oss. Som regel har de et eller to vennepar til på besøk og vi er en god blanding av barn og voksne. Det serveres lite alkohol, men mye god mat og gode kaker. Det er bestendig meget hyggelig.
|
|
|
#89 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Ja synes den er litt oppskrytt. I år skal vi feire sammens med familien blir første gang på mange år, familien vill si svigers etc tror det blir koselig. Har snakket litt med fellees venner med barn på noegenlunde samme alder om å lage til en tradisjon å samles tror det kan bli artig. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Sliter med tastaturet
Jeg også. I hvert fall fram til attenårsalder. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Jeg er glad i nyttårsaften. I år skal vi kose oss med god mat. Vi, et vennepar med jevngamle barn og mannens bror og fetter. En veldig god anledning til å treffes og til å sitte her og prate til langt utpå kvelden (ungene vernatter bare, så de kan godt sovne). Alle har jo fri dagen etter, så da har man allverdens tid. Jeg syns nyttårsaften er koseligere nå enn før vi fikk barn! |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Erfaren nok
|
Høres ut som en GOD plan.
|
|
|
#93 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Jeg synes nyttårsfeiring er oppskrytt og da jeg var yngre var det et forferdelig stress. Ble man invitert på fest eller var man Vera Venneløs? Det ordnet seg jo alltid på et vis, men var jo aldri verdt alle bekymringene på forhånd og all oppgiringen i forkant.
|
|
|
#95 |
|
Introvert optimist
|
Det har jeg hørt også. Vanligvis synes jeg ordtak har en del for seg, at det kan ligge noen gamle sannheter i dem, men ikke dette her. Jo eldre jeg blir, jo mer sikker blir på at på seg selv kjenner man ingen andre.
|
|
|
#96 |
|
weird
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Nyttårsaften er familiedag for oss, så her er den ganske fin synes jeg. Særlig de siste årene, siden mannen har sluttet å kjøre drosje på si.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#97 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Jeg liker nyttårsaften, jeg.
|
|
|
#98 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
![]() |
Dette hørtes helt utrolig koselig ut
Sist redigert av Pipling : 31-12-07 kl 19:13. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Absolut ateist
|
Jepp, sånn som deg.
|
|
|
#100 |
|
godt brukt
|
Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?Nyttårsbukk.. Det var jeg ikke klar over fantes før min mann ble overvettes overrasket her en dagen da det sto to julebukker på døren vår. I ROMJULEN!!!?? |
|
|
|
![]() |
|
|