Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er din rareste julegaveopplevelse?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 23:07   #41
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din rareste julegaveopplevelse?

Mammas tante pleide alltid å sende en liten ting til meg og søsteren min til jul. Og det var ofte veldig rare ting. Et år fikk jeg guttetruser (med god plass til p*** og pung i) og biler på. Det siste året hun levde sendte hun likesågodt felles julegave til meg, søster og mamma (ingen av oss bodde sammen lenger): Ei bok. Fra biblioteket. Av den gamle sorten, der det sitter lånekort i bak med oversikt over utlåns- og innleveringsdatoer. Så vi kunne lett se at hun hadde lånt den et par måneder før jul. Hun var i det minste ute i god tid når hun skulle stjele julegaver.

Sist redigert av rajraj : 19-12-07 kl 23:09. Årsak: Skrivefeil
rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 23:08   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke så mye å bidra med, men dette var en morsom tråd.

Onkelen min liker å ta oss litt på kornet. Jeg som er siviløkonom får hvert år gåseleverpostei, pumpernikkelbrød og hvitvin. Broren min er murer og får danskepølse og øl. Dette har vi fått hvert eneste år siden vi rundet 18.

Gammel 19-12-07, 23:09   #43
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det må kanskje være den gangen en hane begynte å gale noe voldsomt under pakkeseansen. Det viste seg å være en vekkerklokke formet som en hane, og den var til meg. Jeg brukte den i noen år, det var umulig å ikke våkne om morgenen.

Jeg ga bort en sånn klokke et år, hun som fikk den våknet allikevel ikke av hanen som gol.

Gammel 19-12-07, 23:10   #44
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg ler meg i hjel av denne tråden.
Mer, mer!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 23:20   #45
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det siste året hun levde sendte hun likesågodt felles julegave til meg, søster og mamma (ingen av oss bodde sammen lenger): Ei bok. Fra biblioteket. Av den gamle sorten, der det sitter lånekort i bak med oversikt over utlåns- og innleveringsdatoer. Så vi kunne lett se at hun hadde lånt den et par måneder før jul. Hun var i det minste ute i god tid når hun skulle stjele julegaver.

Herlig! I ettertid er du jo heldig som har en så god historie å fortelle!

Gammel 20-12-07, 00:22   #46
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ler så jeg griner!

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 00:38   #47
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde middagsselskap og et vennepar gav oss en champagneflaske som "vertinnegave". Da de hadde dratt fant vi et kort i bunnen av posen, fra vennens arbeidsgiver med "Tusen takk til deg, Xxx, for flott innsats i året som gikk."

Det var litt fnis fnis å ringe dagen etterpå å spørre om han ville ha kortet igjen eller om det også var en del av gaven. Men så veldig morsom var det jo ikke egentlig, jeg synes jo selvsagt at det er helt OK å resirkulere vin.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 10:10   #48
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Morsom tråd,

Gammel 20-12-07, 10:14   #49
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ble en smule overrasket den gangen jeg fikk biblioteksbøker pakket inn som gaver, men hensikten var å gi meg leseopplevelse i julegave. (Giveren visste godt at jeg sjelden går på bilioteket, men foretrekker å kjøpe bøker. )

Sist redigert av cora : 20-12-07 kl 11:25.
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 10:39   #50
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra farmor har vi av og til fått litt snodige gaver. Da jeg var tenåring fikk jeg klær hun hadde kjøpt på Svinesund, hvis noen husker de store teltene som var der for lenge siden og klærne de solgte fra stativer der? Det var en diger genser med masse motiv foran og et brunt, langt skjørt i kreppstoff. Det var så kjerringaktig at jeg tror til og med farmor selv var for ung til det. Året etter ga hun meg en reisetannbørste og en tannkremtube og satt hele kvelden og skrøt av hvor fantastisk den tannbørsten var.

Mannen min har også fått tannbørste og tannkrem av henne. Og i fjor fikk han mørk grå skjorte med burgunderrøde striper og strikket burgunderrød vest med V-hals. Sånn som gamle, konservative menn går med. Han går alltid i olabukser og t-skjorter med bandlogo på, så man kan vel si at hun bommet litt. Vi visste ikke helt hvor vi skulle kikke da han pakket det opp, men han var da høflig og takket pent.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 10:42   #51
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Morsom tråd,

Jeg klarer ikke le, jeg, jeg blir bare pinlig berørt og har lyst til å krype under bordet og hjemme meg. For mye flaut på en gang for stakkars meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 10:49   #52
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke fått noe selv, men tanta mi (som er dypt kristen og særdeles bluferdig) ga en av sønnene sine boksere til jul et år, men hun hadde ikke kikt så nøye på motivet, bokseren var nemlig dekorert med mange peniser med kondomer på. Eldstejenta hennes oppdaget dette raskt og begynte å le, mora rødmet og beordret gutten å legge de vekk før besteforeldrene oppdaget hva det var på de.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 10:55   #53
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått resirkulert lebestift. En venninne gav meg en av sin mors avlagte lebestifter fordi de hadde kommet frem til at det var mer min farge enn hennes. Dessuten var den brukt bare litt altså.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 10:55   #54
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moren min fikk slike... dingser til å ha under glass av en venninne. Selve gaven er ikke så morsom, men hun fikk det samme tre år på rad. Tydeligvis hadde hun kjøpt et lager.

Gammel 20-12-07, 11:18   #55
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Søsteren min fikk en do av mannen sin et år. Innpakket. De holdt på å pusse opp badet. (ja, det var mest for spøk, men morsomt likevel)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:24   #56
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk også en håndleddsvarmer en gang. Svært nyttig.

Gammel 20-12-07, 11:42   #57
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Fra jeg var 12 til jeg var 20 fikk jeg en flaske Timotei hårshampo og en pakke solbrune nylonstrømpebukser av ei tante. Broren min fikk dusjsåpe og tubesokker type tennis av samme tanta. Alltid like morsomt hvert år når vi prøvde å holde maska

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:05   #58
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg fekk ein gang ein boxershorts for menn med gylf og heile pakka i str XXL av ei veninne. På det tidspunktet var eg vel 162 cm høg og 50 kg, så eg er overbevist om at ho har forbytta pakken min med nokon andre sin.

Ein anna gang fekk eg ein dobørste. Riktignok ikkje ein kjedelig kvit ein, men ein grønn med ansikt på. Men likevel......

Gammel 20-12-07, 14:25   #59
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min da nesten 2-åring fikk badevekt av sin onkel. Type 15 kr på IKEA-gave. Pussig nok syntes ikke barnet gaven var spesielt spennende.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:34   #60
TBM
Passiv

Standard

Foreldrene mine har forholdsvis stor slekt med spesielt mange ungkars-onkler.

Et år for mange år siden hadde faren min handlet inn en hel drøss med LaMote-truser (eller kjøpt og kjøpt - vi hadde jo vår egen dagligvarebutikk) som han pakket inn og gav til moren min og skrev at de var fra diverse onkler i slekta...

Jeg syntes mamma fikk utrolig mange gaver, men hun ble ganske sur på ham etterhvert...

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.