Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Baker dere 7 slag til jul?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Baker dere 7 slag til jul?
Ja 11 9,65%
Nei 103 90,35%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-07, 22:35   #41
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Jeg baker ikke sju slag selv, men det blir det tilsammen. Jeg baker ekstra mye av det jeg baker, og så bytter jeg og mor og svigermor. Jeg baker pepperkaker, fruktkake og kokosmakroner, moren min baker serinakaker og brune stenger sammen med med ungene mine, så baker hun berlinerkranser alene, svigermor lager kransekake.

Gammel 16-12-07, 23:21   #42
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

3 slag her
Pepperkaker og hus
Hvitekakemenn
Krumkaker

Dette er ting vi spiser.
Baker heller endel skole og kanelboller, aniskringler, rundstykker osv.

Liker bedre vanlige kaker og desserter så lager litt sånn også.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 23:23   #43
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker å bake til jul og i fjor bakte vi 10 slag. I år har vi bakt 5 hittil, men det blir nok et par-tre til denne uken.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 00:03   #44
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg pleier å bake ett slag, som i vår familie går under navnet julenøtter. (Skjønt de har ingenting med nøtter å gjøre; det er en vanlig småkakedeig, og så er det rosiner i. De er veldig gode med iskald melk til.) I år har jeg ikke bakt, og akter ikke å gjøre det heller. Men vi skal brenne mandler i morgen!

Julen skal feires på Sunnmøre hos mannens familie, så jeg regner med at det blir mer enn nok kaker likevel.

Neste år, når vi har barn i hus, skal vi i hvert fall bake pepperkaker!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 00:36   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bake? Moi?

Gammel 17-12-07, 00:51   #46
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Det hender det blir 7 slag, men det er et par år siden - i barnløsperioden. Faste innslag er pepperkaker, skårne pepperkaker, kokosmakroner og fattigmenn. I år dropper jeg fattigmenn. Ellers har jeg også ofte bakt havremakroner. Som regel er vi oppe i 13-14 slag når alle vi som feirer jul sammen slår oss sammen. Jeg spiser nesten ingen julekaker.

Gammel 17-12-07, 01:00   #47
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Vi baker alltid pepperkaker, og så hender det at det blir ett eller to slag til. Vi spiser ikke småkaker her hjemme, det blir alltids mer enn nok av det hos alle vi er innom i romjula (eller januar..). Og om vi får besøk så setter vi fram det vi har, og ofte går det mest av klementinene og sjokoladen eller hva det nå er av godsaker vi har i huset.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 12:07   #48
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Nei, ikke 7 slag. Men noen julekaker blir det, og så en del snop.

Pepperkaker er gøy, og så lager jeg sinnsykt gode karameller. :mumse:

Oppskrift på karamellene? Vil også lage snop

Gammel 17-12-07, 12:07   #49
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

I år har jeg bakt åtte slag.

Gammel 17-12-07, 12:39   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

..men spiser man opp alle disse slagene da?

jeg har laget
brune pinne
sarah bernard
brente mandler (neida, ingen kake)

I tillegg blir det kokosmakroner.

For å være helt ærlig tror jeg ikke at noe særlig av det blir spist, så jeg vurderer å få moder'n til å komme med sine kaker istedetfor at jeg skal bake masse. *lat*

Gammel 17-12-07, 12:59   #51
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bakt 3 slag julekaker og to andre slags kaker. Har ingen ambisjoner om sju slag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 23:40   #52
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Nei, baker 3-4 forskjellige ting. Jeg lurer egentlig på hva kolakaker er?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 09:56   #53
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Før gjorde jeg det, bakte minst 7 slag. Men etter vi har lagt om kosten gjør jeg ikke det. Behøver ikke friste sjebnen mer enn nødvendig Men jeg har laget lavkarbomarsipan, krumkaker, sjokoladekarameller. Og til helga kommer niesene våre, og da skal vi bake pepperkaker, sandnøtter og fler krumkaker. Så det blir da litt selv om det ikke blir helt som tidligere år...

Gammel 18-12-07, 10:02   #54
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm.. her har vi laget 2 slag, pepperkaker og kokosmakroner. Fikk jo ørlitt vann i munnen av å lese denne tråden, så i dag tror jeg det blir en sort til! Serinakaker

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:07   #55
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har lagd pepperkaker og kolakaker. Så har vi fått smultringer, kransekake og krumkaker av min mor.

Jeg liker å bake og syns selv jeg er flink til det, men det blir spist så lite så det er ikke vits å lage mange slag. Gjestene våre pleier heller ikke å spise mye kake. Men litt vil jeg ha å sette frem. Så koser vi oss litt med kaker mens vi forbereder julen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:17   #56
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi har kun bakt pepperkaker.
Smultringer har vi kjøpt,krumkaker baker min mor,kransekake har jeg i fryseren og sandkaker skal kjøpes snart.
Det holder.Det spises svært lite kake,så jeg har sluttet å kjøpe/lage så mange slag.
Har sjokolade,marsipan og annet godt i tillegg.

Gammel 18-12-07, 12:44   #57
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bake på nytt.

"Noen" har spist opp alle peppernøttene og de fleste sandnøttene...

Gammel 18-12-07, 15:49   #58
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bakt fem slag og det kan være at det blir noen til om jeg har overskudd i helgen. Jeg pleier å bake minst 7 slag og de pleier å bli spist opp. I år har jeg måttet rasjonere noen av kakene for å være sikker på at jeg har litt av alt til julaften.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 15:52   #59
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Kolakaker
Pepperkaker

Kan man telle med konfekten så er det vel muligens oppe i 7 sorter.

Flere sorter sjokoladetrøfler
Fudge
Franske brostein

Har planer om risboller.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 15:53   #60
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, så skal jeg lage kransekakestenger av ferdig masse og dyppe endene i sjokolade!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.