|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
One of These Days
|
Sv: Hva smaker du ikke på?Det mye som nevnes her som jeg liker. Blåskjell er utrolig godt. Har spist haggis, kokte torsketunger og lever. Jeg har derimot hatt østers, froskelår og escargot i hånda, men orket ikke å smake på det. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva smaker du ikke på?Nykokt tunge. Slimete kjøtt er bare feil. Svigerfar kom med den klissete skiva og ville ha meg til å smake, men det så jo ut som om han ikke hadde tørka vekk spyttet til oksen, jo!
|
|
|
#83 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva smaker du ikke på?Hvis vi beveger oss utenfor det norske kjøkkenet, er det nok mer jeg ikke vil smake på. For eksempel ble jeg tilbydt rå sagolarver (det betyr strengt tatt levende larver) ved en anledning (kunne eventuelt fått dem grillet), men da takket jeg nei, og jeg tror det er trygt å si at jeg aldri kommer til å smake på det.
|
|
|
#84 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hva smaker du ikke på?
Å herregud noe så ekkelt!
Kan jeg spørre hva vegemite er for noe? *nysgjerrig*
|
|
|
#85 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Vegemite er noe brunt kliss som er lagd av gjærekstrakt - av rester fra ølbrygging. Jeg har levd tett innpå folk som elsker klisset, men jeg klarte aldri å få meg til å smake. Australiere kan ikke leve uten det. I England har man noe tilsvarende som heter marmite, tror jeg.
|
|
|
#86 |
|
Metallica!!
|
Åh det greiene som bare smaker salt?
|
|
|
#87 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva smaker du ikke på?Smalahove, snegler, larver, morkake (
|
|
|
#88 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva smaker du ikke på?Vegemite smaker ikke godt! Mannen likte det, da. Han spiste brød med vegemite til frokost hver dag i flere måneder.
|
|
|
#89 |
|
kamerat
|
Sv: Hva smaker du ikke på?Sånn rent bortsett fra eksotiske ting som larver og kakerlakker, dreier det seg stort sett om banan og ting som inneholder banan, samt rakfisk. Ellers er jeg villig til å smake på det aller meste.
|
|
|
#90 |
|
*_*
|
Sv: Hva smaker du ikke på?Tror jeg hadde fått store problemer med å smake om jeg ble servert hund eller katt selv om det sikkert smaker godt. Har jo smakt kanin og det blir litt samme greia (spise søte, små kjæledyr), men likevel.
|
|
|
|
#91 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hva smaker du ikke på?Hmm, jeg smaker egentlig det meste, men lungemos har jeg aldri smakt og kan heller ikke tenke meg å smake det. Det er likevel mye som jeg helst ikke spiser, slik som brunost, innmat, saltfisk av alle slag og div islandske delikatesser...
|
![]() |
|
|