Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Blande gull og sølv?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-07, 19:42   #1
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blande gull og sølv?

Gjør dere det? Henger både gull- og sølvpynt på juletreet. Hva med ellers i huset. Har dere litt av hvert eller brukes kunn en av fargene?

Gammel 14-12-07, 19:44   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blande gull og sølv?

Jeg vet mange ikke er enige, men jeg synes det er ganske lekkert å blande gull og sølv. For eksempel KUN gull og sølv på juletreet. Jeg ble overrasket i forfjor da jeg prøvde det for første gang, og siden har jeg gjentatt det.

Sist redigert av Hyacinth : 14-12-07 kl 22:46.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 19:48   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan være ganske så lekkert det ja. Jeg har både sølv- og gullkuler. Men i år har jeg jo en ivrig fireåring som vil bli med å pynte med sine hjemmelagde ting, så jeg får ikke det estetiske treet jeg alltid har hatt tidligere. Men det er jo selvsagt MER enn ok.

Gammel 14-12-07, 19:50   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en salig blanding av gull, sølv, blått, rødt, hjemmelaget, eldgammelt, og nytt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:17   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blander gull og sølv. Julepynten her i huset er i hovedsak hvit med gull og sølv.

Julepynt i andre farger får gutta pynte treet i 2.etg med

Gammel 14-12-07, 22:24   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har sett juletrær med gull og sølv, og synes det er veldig fint.
Ellers er liksom "alt" lov i julen, synes jeg. Julen er tiden for lys og pynt, hjemmelaget o gnytt. Mye julepynt er jo direkte usmaklig, men gir meg likevel gode minner og assosiasjoner.

Jeg synes også det er viktig at barna får sette sitt preg på pynten.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:27   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg blander ikke. Bruker rødt som en fast base, og har enten sølv eller gull sammen med det røde.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:30   #8
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Her blander vi gull, sølv og alle regnbuens farger i et salig juletrekaos. Det blir utrolig fint, selv om det kanskje ikke er så stilig.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:39   #9
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker ikke gult gull, ergo blander jeg heller ikke sølv og gull. (Har hvitt gull i gifteringen).

I julepynten blander jeg sølv med sort og rødt. Det blir rålekkert.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:43   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det blir nok en salig blanding her også. Kjøpte sølv stjerne i dag og litt annet sølvstæsj. Liker best sølv men litt gull hører med til jul synes jeg.

Gammel 14-12-07, 22:45   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blander alt, vi.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 23:39   #12
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På juletreet blandes alt.

Jeg husker en gang for lenge lenge siden. Jeg gikk på barneskolen, og var hjemme hos ei venninne. De hadde et sånt råstilig tre med bare sølv og rødt. Jeg husker jeg tenkte "hvor henger de pynten *** lager?"

Gammel 15-12-07, 09:08   #13
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Gull, sølv, grønt, rødt, lilla.. Jeg tror kanskje jeg setter foten ned ved rosa. Guttungen pynter juletreet.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 09:11   #14
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jul er camp og kitch and then some....

Less is more, but not at xmas.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 09:22   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blander alt. Gull, sølv, andre farger, pynt laget av barna opp gjennom tidene. Jeg har faktisk noen kuler som er i sølv med gullmønster. Og noen gamle slitte glanspapir-noter som storebrødrene laget i musikkbarnehage for 10-15 år siden. De har vi i både gull og sølv, skulle jeg liksom velge bort noe av denne tradisjonsrike pynten? Neineinei.

Jeg har nok en ganske sterk hang til fargekoordinering på de fleste områder (da jeg var tenåring mente moren min at jeg kledde meg etter strikketøyet jeg holdt på med), men det gjelder ikke juletreet. Hadde jeg ikke hatt barn hadde det nok vært annerledes.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 11:14   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine har laget en del julepynt i årenes løp, og det får selvsagt hedersplassen. Men de har faktisk aldri laget juletrepynt!

Mye av pynten (det meste) på treet er ting jeg har fått med hjemmefra og er veldig glad i. Men det blir ganske fargekoordinert likevel. Kulene har jeg bare i gull, sølv og rødt, og ellers har jeg annen pynt som betyr mye for meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 15:29   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg syntes gull og sølv er lekkert sammen
Har bla et armbånd hvor det er blandet gull og sølv.

Juletreet vårt i år har en pynt i sølv,sort og hvitt.
Høres litt kjedelig ut, men det er kjempetilig.
Det er hun som driver Cornelias Hus som har plukket ut all julepynten for meg.

Gammel 15-12-07, 15:32   #18
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gull og sølv passer da sammen,
i mine øyne gjør de hvertfall det

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.