Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Bruker du badehåndkledet flere ganger?
Selvsagt 294 90,74%
Nei, æsj! 28 8,64%
Bryr meg ikke. Det er ikke jeg som vasker klær uansett 2 0,62%
Deltakere: 324. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-07, 16:25   #101
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Bruker samme håndkleet helt til jeg kommer på å bytte. Sikkert en drøy uke mellom hver gang.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 16:42   #102
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Jeg har ikke noe system på det der.. Skifter når jeg føler at det er "brukt opp"

Me too. Jeg skifter når jeg føler at det har gjort nytten sin for den gang og det legges så til vask. Kan fint bruke det samme håndkleet i en ukes tid så lenge det ikke har blitt synlig skittent av et eller annet i mellomtiden. Det er da unødvendig å bytte hver gang man dusjer!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 16:43   #103
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt! Noe annet ville være lite miljø- og mammavennlig!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 17:31   #104
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en syklus på håndklær. Helt rene håndklær brukes til håret. Etter en gang eller to der brukes de til å tørke kroppen, og så blir de nedgradert til å ligge på gulvet.

Gammel 04-12-07, 19:10   #105
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Bruker det samme dusjhåndkleet flere ganger. Jeg har et stort til kroppen og et lite til håret. Håndklærne har faste knagger, så det blir ikke rotete på badet.

Bruker håndhåndkleet til å stå på, det bytter vi oftere.
Det er bare ungene som står på håndkleet, vi voksne gjør det når vi bader, og det er ikke så ofte.

Gammel 04-12-07, 19:29   #106
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker håndkleet helt til det kryper oppi skittentøyet på eget initiativ ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 20:01   #107
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt brukes det flere ganger. Jeg gidder ikke å vaske så mye. Skifter 1 gang i uken. Jeg skifter ungenes litt sjeldnere. Jeg dusjer hver dag. De dusjer eller bader 2-3 ganger i uken.

Gammel 04-12-07, 20:13   #108
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg byttet hver gang jeg hadde dusjet (altså hver dag) helt til jeg leste denne tråden. Nå har jeg hengt opp knagg rett utfor dusjen til håndkledet, og det håndkledet som henger der nå er brukt i to dager.

Gammel 04-12-07, 20:17   #109
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, med unntak av noen ganger. (Nå måtte jeg tenke på dette også).

Gammel 04-12-07, 20:56   #110
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker håndklærne i en uke, og tar nye etter at vi har vært i bassenget på tirsdagene. Både jeg og mannen dusjer hver dag.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 21:14   #111
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Selvfølgelig. Også på hotell. Skifter håndklær ca en gang i uka.

Gammel 04-12-07, 21:39   #112
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvsagt! Bytter 2 ganger i uka. :sjuske:

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 21:47   #113
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bytter etter 1-2-3 dager. Mannen kan nok vente litt lengre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 21:59   #114
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Jeg byttet hver gang jeg hadde dusjet (altså hver dag) helt til jeg leste denne tråden. Nå har jeg hengt opp knagg rett utfor dusjen til håndkledet, og det håndkledet som henger der nå er brukt i to dager.

Bra!

Gammel 04-12-07, 22:03   #115
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg dusjer tørker jeg meg også på intime steder. Ja, håndduken går rett til vask.

Gammel 04-12-07, 22:07   #116
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker håndklær flere ganger. Bytter ca. 1 gang i uka.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 23:09   #117
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Her er alle håndklær like. Pent, men ikke så innmari praktisk. De brukes litt om hverandre. Og vaskes når jeg tenker at det er på tide. Bruker forskjellige håndklær til kropp og hår. Dusjer daglig.

Nest poll bør vel bli "hvor ofte dusjer du?"...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 00:28   #118
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke stemt, men bruker stort sett håndkleet to ganger før det går til vask. Håndklær som har vært i bager eller i svømmehaller samt håndklær som barna har brukt (de har jo også ofte ligget på gulvet) blir lagt til vask med en gang.

Dette stemmer kanskje dårlig overens med mitt dårlige husmorrykte, men sannheten er nok bare at jeg vasker så vanvittig mye håndklær at jeg ikke rekker å rydde i resten av huset.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:29   #119
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Ma Dalton er litt kul
Standard

Så klart håndkleet brukes flere ganger! Bytter ca. 1 gang i uka, vil jeg tro.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 10:57   #120
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Selvfølgelig. Det får være måte på sløsing. Bruker det til jeg føler for å skifte. Som regel etter 3-4 dager.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.