|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Pepperkakehus - lages og kastes?Vi har nå laget 2 pepperkakehus som står på utstilling, og flere blir det før julen er omme. Nå - lager dere pepperkakehus? Og - spiser dere pepperkakehuset etterpå?
|
|
|
#2 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Vi har også knusingssermoni av pepperkakehset.
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Selvsagt spises det, noe annet skulle tatt seg ut. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Det knuses og spises, selvfølgelig. Kan ikke bare kaste det ,vel? |
|
|
|
#5 |
|
Viser tenner
|
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Ungene med venner har "pepperkakehusknusefest" etter nyttår, og i følge dem er det ingenting som er så godt som lettstøvet pepperkake med "sukkerlim" og steinharde godterier. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Selvsagt knuses det og det spises!
|
|
|
#8 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Vi knuser også pepperkakehuset etter jul. Det frister ikke meg å spise det, men sambo og ungene synes at det er kjempegodt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Knuses og spises.....av ungene vel og merke! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Her knuser vi huset, og lillegutt og jeg spiser. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?VI lager ikke i år, men når vi skal gjøre det, så skal det jo spises! - Jeg må jo innrømme at det ikke frister meg så mye, men vil man spise, så be my guest!
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?I fjor ble alt godteriet plukket av og spist. Huset ble kastet. Usikker på om vi lager i år.
|
|
|
|
#16 |
|
superbruker
|
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Vi lager pepperkakehus. Etter jul blir det knust og kastet. Jeg spiser ikke det. Ungene nekter å spise det og jeg skjønner det godt. Det harde tingene der er jo kun egnet til en ting. Nemlig å gjøre tannlegen rikere.
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Knusing er jo halve vitsen, nå blir ikke rubbel og bit spist altså, spørs jo hvor mange vi er også. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Vi knuser og spiser vi også. Pleier å ha et tynt lag med plastfolie utenpå, da blir det ikke så støvete
|
|
|
#19 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus - lages og kastes?Jeg og eldstemann har akkurat lagd vårt første pepperkakehus med pepperkaketog foran, og siden ingen av oss har gjort det før, er det ikke godt å si hvordan det vil ende sine dager. Men jeg ville bli svært forundret hvis ikke poden har noe han skulle ha sagt om non-stopen og nisseseigmennene på taket. Og han elsker pepperkaker (spiser til og med de som lå igjen i kakeboksen fra i fjor
|
![]() |
|
|