Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Enten eller? En slags spinoff ...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-07, 16:22   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Enten eller? En slags spinoff ...

I tråden hvor det ble diskutert juletrær, kom det fram at enkelte synes trærne var finest med barnas ting og tang, og ikke fargekordinerte trær.

Jeg er for både og, ikke enten eller..

Så i år, for å vise at det går an, så har jeg og jentene i dag dekorert 60 juletre-kuler og 12 glamour hjerter.
De er i fargene sort og hvitt, hjertene er hvite. De er dekortert med strass, hvitt glitter og sølv glitter. Så det går an..
Selv om jeg ikke er så veldig fan av å henge opp røde og grønne julekurver, så ser også barna at det er fint å lage ting som faktisk også passer til resten.
Det er glitter over hele kjøkkenet og undertegnede, men du verden så moro det var.

Det vil bli dokumentert med foto på lillejulaften.

Gammel 02-12-07, 17:17   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enten eller? En slags spinn off..

Jeg har ingen barneting og tang å henge på treet - enda. Enn så lenge har jeg et tre som er relativt fargekoordinert. Når ztjerna begynner å produsere blir det både og

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 17:27   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har også barneting på vårt fargekoordinerte tre. Det er jeg som legger frem det de lager pynten av og jeg er så slu at det er hvitt, rødt, rosa og sølv som blir lagt frem. Jeg savner forresten rosa glanspapir. De kunne fint kutta ut den gule og lagt rosa ark i.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 17:52   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enten eller? En slags spin off ...

Mye av julepynten min er ting jeg selv laget i barndommen og julepynt jeg har fått gjennom mitt trettiåtteårige liv. Ikke planer om det skal ofres for å få et "stilfullt" juletre. Det kunne ikke falle meg inn. Og hva med ting barna lager i barnehagen og tar med hjem? Skal det diskré skjules i en skuff fordi det ikke matcher med "årets farger"?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 18:27   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå lages det så mye at alt ikke får plass på treet. Rett og slett. Tre unger produserer mye gjennom årene, og i alle fall her hvor skapergleden står i fokus. Vi har julegrein i taket på ungenes rom og det er stor stas å ha hjemmelaget pynt der sammen med kjøpepynt og ting andre har laget til dem.

Gammel 02-12-07, 18:36   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mye av julepynten min er ting jeg selv laget i barndommen og julepynt jeg har fått gjennom mitt trettiåtteårige liv. Ikke planer om det skal ofres for å få et "stilfullt" juletre. Det kunne ikke falle meg inn. Og hva med ting barna lager i barnehagen og tar med hjem? Skal det diskré skjules i en skuff fordi det ikke matcher med "årets farger"?

Mye av julepynten er det knyttet spesielle minner til: "Denne kjøpte jeg til vårt første juletre" eller "Denne hang alltid øverst på treet da jeg var barn". Jeg er mye mer opptatt av at hver enkelt kule, engel eller nisse skal ha affeksjonsverdi og/eller være vakker enn at treet som helhet skal være stilfullt. (Og seriøst, folkens: juletrær er ikke stilfulle. De er harry i sin natur. Uansett.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 19:19   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Guttene har juletre på rommet sitt med pynt de har laget selv. På treet i stua bestemmer jeg hva som skal henge, og om de har laget noe som passer i fargen får det henge nede.
I fjor malte vi furukongler med gullmaling og drysset med gullglitter, de har selvklar plass på treet her til jul.
Neste helg skal vi ha juleverksted, da skal de male på lysglass og mor kjøper inn gull,sølv, lilla og rosa maling

Gammel 02-12-07, 19:39   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Mye av julepynten er det knyttet spesielle minner til: "Denne kjøpte jeg til vårt første juletre" eller "Denne hang alltid øverst på treet da jeg var barn". Jeg er mye mer opptatt av at hver enkelt kule, engel eller nisse skal ha affeksjonsverdi og/eller være vakker enn at treet som helhet skal være stilfullt. (Og seriøst, folkens: juletrær er ikke stilfulle. De er harry i sin natur. Uansett.)

Jeg er så hjertens enig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:36   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig.

Jeg føyer til at vi i tillegg forsøker å lage minner som er bare vår familie sine, og lage våre egne ting som "alltid henger på toppen" osv. Det samme gjelder julepynt forøvrig. Jeg kunne antakelig greid meg fint med noen røde lys og et fat klementiner, men det er jo ikke nok for en pyntesyk femåring med stjerner i øynene og et hjertelig forhold til hver minste nisse.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:36   #10
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er helt på linje med Divine, Teofelia og Nenne her!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:41   #11
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vet du - jeg har fått vite at sånn var svigermor. Barna hennes fikk være med å pynte treet, men da de hadde lagt seg ble deres egenproduserte pynt plukket ned og lagt vekk.

Gammel 02-12-07, 20:42   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har da sett MANGE stilfulle juletrær, noen så flotte at jeg mister pusten av å se på dem. Jeg er nok en stil-pynter av natur og hadde jeg ikke hatt barn hadde alt på treet matchet i flott koordinasjon med hverandre.
Men nå som vesla er fire år, får hun selvsagt bli med å pynte og henge opp sine ting, julen er tross alt barnas store høytid. Men et par ting vil ALDRI komme på vårt tre, sann mine ord! Norske flagg og sølv-girlandere. Never ever. Ikke fargede lys heller, og iallfall aldri blinkende fargelys.

Gammel 02-12-07, 20:46   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men et par ting vil ALDRI komme på vårt tre, sann mine ord! Norske flagg og sølv-girlandere. Never ever. Ikke fargede lys heller, og iallfall aldri blinkende fargelys.

Kryss fingrene for at du aldri får et barn med interesse for elektronikk; min svigermor hadde i mange år adventsstjerne bestående av 200 røde og grønne blinkende lysdioder, som Teomannen laget.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:49   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enten eller? En slags spinoff ...

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg er helt på linje med Divine, Teofelia og Nenne her!

Jeg stiller meg på linje.

Gammel 02-12-07, 21:12   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Endelig en som har skjønt hele poenget.

De blir ikke mindre harry ved å fargekoerdineres, det blir nesten tvert i mot.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 21:17   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg stiller meg på linje.

Linjer opp jeg og

Jeg har egentlig aldri skjønt det der med pynting av juletre etter årets fargemote. Jaja. Jeg er vel en stil-dott. Noe jeg fint kan leve med

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 21:18   #17
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Endelig en som har skjønt hele poenget.

De blir ikke mindre harry ved å fargekoerdineres, det blir nesten tvert i mot.

Veldig enig

Gammel 02-12-07, 21:25   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg har ingen barneting og tang å henge på treet - enda. Enn så lenge har jeg et tre som er relativt fargekoordinert. Når ztjerna begynner å produsere blir det både og

Samme her. I fjor kom det opp to barnehagelagete kurver i tillegg til fargene gull og rødt.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 21:27   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Linjer opp jeg og

Jeg har egentlig aldri skjønt det der med pynting av juletre etter årets fargemote. Jaja. Jeg er vel en stil-dott. Noe jeg fint kan leve med

Nå er vel strengt tatt ikke jeg en som henger meg på årets fargemote (hva det nå er) Jeg har kjørt rosa, rødt, hvitt og sølv i årevis. Jeg kan ikke forstå at noen synes at det er så rart at andre pynter treet etter andre kriterier enn seg selv. Individualismen lenge leve.

Gammel 02-12-07, 21:51   #20
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nå er vel strengt tatt ikke jeg en som henger meg på årets fargemote (hva det nå er) Jeg har kjørt rosa, rødt, hvitt og sølv i årevis. Jeg kan ikke forstå at noen synes at det er så rart at andre pynter treet etter andre kriterier enn seg selv. Individualismen lenge leve.

Tror ikke dette helt faller inn under individualisme.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.