Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snobbete eller harry

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du foretrukket å bli oppfattet som snobbete eller harry?
Snobbete 100 65,36%
Harry 53 34,64%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 13:17   #41
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Snobbete eller harry

Jeg går også for harry. Tror det må være festligere og mer avslappende.
(Men mange hadde rynket på nesen hvis jeg kom i sandaler og hvite tennissokker)

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:23   #42
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Her er forøvrig en test. Test om du er snobb

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:25   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av pest (snobbete) eller kolera (harry) tror jeg at jeg hadde valgt å bli oppfattet som snobbete...

For det bildet jeg har av "harry" er ikke helt pent.

Gammel 20-11-07, 13:33   #44
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var enkel; snobb. Jeg tror jeg kan, på en helt annen måte enn glitterchick, bli oppfattet som begge deler. Dersom jeg kjører en Mercedes til 1,2 millioner kroner så vil noen mennesker synes at det er blodharry, mens andre vil synes det er snobbete.

glitterchick er vel for øvrig et av de minst harry menneskene jeg kjenner, så jeg er helt uenig med Tinetoff og Skilpadda her. Uten at jeg skal dra personkarakteristikken så veldig langt her i det offentlige rom.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:35   #45
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Helt klart pest.

Det jeg synes er mest interessant, er om man faktisk synes det er pest det man må velge her.

Jeg må vel innrømme at jeg forstår at noen oppfatter meg som snobbete... samtidig så bestreber jeg meg på å være folkelig... og jeg ønsker på ingen måte å såre noen ved å fremstå som arrogant (jeg opplever altså en viss arroganse i snobbethet) i forhold til deres holdninger, verdier, vaner, smak, levesett osv.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:37   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

glitterchick er vel for øvrig et av de minst harry menneskene jeg kjenner, så jeg er helt uenig med Tinetoff og Skilpadda her. Uten at jeg skal dra personkarakteristikken så veldig langt her i det offentlige rom.

Jeg antar at du ikke med det mener å antyde at du synes hun er snobbete? (For det er den eneste måten jeg kan tenke meg at du er helt uenig med oss her. )

Gammel 20-11-07, 13:40   #47
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det jeg synes er mest interessant, er om man faktisk synes det er pest det man må velge her.

Atte, når man snakker om å velge mellom "pest eller kolera", så mener man ikke faktisk at det ene alternativet er pest og at det andre er like ille som kolera. Det er mer som en talemåte for å regne.

Gammel 20-11-07, 13:42   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

glitterchick er vel for øvrig et av de minst harry menneskene jeg kjenner

Hva?! Kaller du meg SNOBB!?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:49   #49
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg antar at du ikke med det mener å antyde at du synes hun er snobbete? (For det er den eneste måten jeg kan tenke meg at du er helt uenig med oss her. )

Denne er det vanskelig å komme seg unna. Nei, for å være ærlig så mener jeg at det ikke er noen som helst måte jeg kunne vurdert henne som harry på. Dere spøker om at hun er et tilfelle som kan oppfattes som begge deler, jeg mener at det er umulig å oppfatte et gjennomført urbant vesen, som er stilsikker, veltalende og lite brautende som harry. Man kan gjerne si at flamingolysene er harry. Men de blir ikke anvendt som en harryeffekt. Det handler ikke om å ikke ha peiling, som kanskje kjennetegner mennesker vi anser som harry. Det handler mer om å ha veldig peiling. Og da er det, som jeg sa innledningsvis, veldig vanskelig å betrakte noen som harry.

Gammel 20-11-07, 13:50   #50
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva?! Kaller du meg SNOBB!?

Litt, kanskje? Som i stil-snobb? Du går ikke kledd i hva som helst, gjør du vel? Og ville ikke bodd hvor som helst?

Gammel 20-11-07, 13:50   #51
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harry

Gammel 20-11-07, 13:50   #52
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo svært vanlig å oppfatte folk som har veldig peiling som snobber.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:53   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, Monsoon, dette var veldig pent sagt.

Denne tråden ble jo veldig fin da, med mange nydelige omtaler av meg!

Gammel 20-11-07, 13:53   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Dere spøker om at hun er et tilfelle som kan oppfattes som begge deler,

Jeg mente vel heller at jeg synes hun vanskelig kan kalles noen av delene - men at jeg samtidig kan se at "enkelte" sikkert vil kalle noen av disse tingene harry, og at "enkelte (andre)" sikkert kan kalle noe ved henne snobbete. (Og at jeg selvsagt er helt uenig med begge disse gruppene.)

Men sorry, Glitter, det var på ingen måte meningen å avspore diskusjonen med en personlighetsanalyse av deg! Som du ser, er det imidlertid veldig godt ment alt sammen.

Gammel 20-11-07, 13:54   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Du går ikke kledd i hva som helst, gjør du vel? Og ville ikke bodd hvor som helst?

Nei, fysjom.

Gammel 20-11-07, 13:55   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men sorry, Glitter, det var på ingen måte meningen å avspore diskusjonen med en personlighetsanalyse av deg! Som du ser, er det imidlertid veldig godt ment alt sammen.

No hard feelings, jeg bare soler meg i glansen jeg!

Gammel 20-11-07, 13:55   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ble en "Glad Harry"

... og det til tross for at jeg ikke er særlig begeistret for sydenbegrepet.

Jeg ble "nyrik".

Nå ble jeg litt snurt.

Gammel 20-11-07, 13:57   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ble "nyrik".

Nå ble jeg litt snurt.

Jeg også.

Gammel 20-11-07, 13:58   #59
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ble "nyrik".

Jeg også. Men i alle dager, hva skal man svare da, når man tilfeldigvis vet at man ved audiens hos kongen blir tatt imot på fuglerommet? Og så nyrik da. Det må jo være det verste stempelet av alle.

Gammel 20-11-07, 14:01   #60
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble også nyrik. Og det helt uten kunnskaper om fuglerommet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.